اتوبار کیمیا نحوه جابه جایی آکواریوم در اسباب کشی - اتوبار کیمیا

آکواریوم ماهی به دلیل حجم زیاد و وزن سنگینی که دارد، سختی زیادی برای جابه جایی آن وجود دارد. به طوریکه‌، این معضل در زمان اسباب کشی به یکی از نگرانی‌های خانواده‌ها تبدیل می‌شود. برای جابه‌جایی آکواریوم باید مراقبت ویژه‌ای از ماهی‌ها کنید. چون شما قصد انتقال یک اکوسیستم کامل از زندگی یکسری موجود آبزی را دارید. ماهی‌ها نسبت به دیگر حیوانات خانگی، از حساسیت بیشتری برخوردار هستند. اما نگران نباشید، با انجام یکسری موارد می‌توانید این مشکل را به راحتی حل کنید. لازم به ذکر است، شما می‌توانید برای جابه جایی آسوده آکواریوم ماهی خود، از طریق اپلیکیشن اتوبار کیمیا نیروی باربری درخواست کنید.

آماده‌سازی ماهی‌ها برای اسباب کشی

ماهی‌های خود را برای اسباب کشی آماده کنید. از یک یا دو روز پیش از اثاث کشی، به ماهی‌های خود غذا ندهید. ماهی‌ها می‌توانند به مدت یک هفته بدون غذا زندگی کنند. این کار باعث می‌شود تمام غذای زاید از بدن ماهی‌ها خارج شده و از نظر بدنی آماده جابه جایی شوند.

برای اینکه ماهی‌ها دچار اختلال فیزیکی نشوند، بخشی از آب آکواریوم را در ظرف مجزایی نگهداری کنید. سپس، آب آکواریوم را با آب تصفیه شده ترکیب کنید تا اکوسیستم ماهی بهم نخورد. براساس اندازه ماهی‌ها، سطل‌های مناسبی را برای انتقال ماهی‌ها در نظر بگیرید. سعی کنید به طور میانگین در هر سطل تعداد سه یا چهار ماهی قرار بگیرد. لازم به ذکر است، ماهی‌های بزرگ‌تر نیاز به اکسیژن بیشتری دارند؛‌ برای این کار، سطل آب ماهی‌ها را جوری قرار دهید که در بالای سطل جریان هوا وجود داشته باشد.

گرفتن ماهی با استفاده از تور مخصوص آکوریوم

جدا کردن وسایل داخل آکواریوم

لوازم آکواریوم جزوی از اکوسیستم ماهی‌ها محسوب می‌شود. برای انتقال دادن آنها باید مراقب تمیزی و بهداشت آنها باشید. وسایل داخل آکواریوم مثل پمپ، چراغ و بخاری را از داخل آکواریوم خارج کنید. آنها را به خوبی تمیز کنید و در کارتن‌ قرار دهید. توجه داشته باشید، کارتن لوازم آکواریوم باید نو و تمیز باشد تا از آلودگی‌های احتمالی به لوازم آکواریوم جلوگیری شود.

تخلیه کردن آب آکواریوم

اگر از گیاهان زنده در آکواریوم خود نگهداری می‌کنید، لازم است مقداری از آب آکواریم را در ظرفی بریزید و آنها را در ظرف قرار دهید. این کار را می‌توانید برای سنگ‌ها و صخره‌های مرجانی نیز انجام دهید. برای تخلیه آب کواریوم، آن را با آب شیر پر کنید. سپس، به ازای هر ۲۰ لیتر آب، یک لیوان سرکه داخل آب آکواریم بریزید. پس از یکساعت، آب را با استفاده از شلنگ سیفون تخلیه کنید. پس از تخلیه نیز، شیشه بیرونی آکواریوم را با محلول ضدعفونی‌کننده تمیز کنید.

تخلیه آب آکواریوم با استفاده از شلنگ سیفون

بسته بندی و انتقال آکواریوم

پس از تخلیه آب و خشک شدن کامل آکواریوم، اقدام به بسته بندی آکواریوم خود کنید. اگر اندازه آکواریوم شما کوچک است، با پلاستیک حبابدار محافظ آکواریوم را بسته بندی کنید. اگر آکواریوم بزرگی دارید، لازم است هنگام اسباب کشی، از تیم باربری درخواست کنید، آکواریوم شما را داخل کارتن‌های مخصوص بگذارند و کارهای انتقال آنرا، شرکت اتوبار انجام دهد. توصیه می‌شود، هنگام جابه جایی ماهی‌ها از ماشین شخصی خود استفاده کنید. هنگام حرکت نیز با سرعت کم و با احتیاط رانندگی کنید. با این کار به ماهی‌ها شوک کمتری وارد خواهد شد. همچنین، برروی سطل ماهی‌ها درپوشی قرار دهید تا از پریدن ماهی‌ها به بیرون جلوگیری شود.

آماده سازی آکواریوم در خانه جدید

زمانی که به خانه جدید رسیدید، ابتدا جای ثابت آکواریوم را مشخص کنید. سپس، لوازم آکواریم مثل پمپ، بخاری و … را در آکواریوم تنظیم کنید. پس از گذاشتن لوازم تزیینی آکواریوم، آب تصفیه شده را به داخل آکواریوم بریزید. سپس میزان دما و PH آب را بررسی کنید که مشابه حالت اولیه خود باشد. مدتی صبر کنید تا شن‌ها و سنگ‌های آکواریوم ته‌نشین و اکوسیستم داخل آن تنظیم شوند. حال، گیاهان و مرجان‌ها را در آب قرار دهید. و در آخر، با رعایت احتیاط، ماهی‌ها را به همراه آب سطل به آرامی داخل آکواریوم بریزید.

رعایت درست اصول جابه‌جایی آکواریوم می‌تواند خطرات احتمالی را برای آکواریوم کاهش بدهد. اگر تمامی اصول را به خوبی اجرا کنید، می‌توانید از آکواریوم زیبای خود در خانه جدید لذت ببرید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 544 views بار دسته بندی : حیوانات و گیاهان تاريخ : 29 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.