اتوبار کیمیا نحوه ی بستن وسایل به کوله کمپینگ و قراردادن وسایل داخل آن - اتوبار کیمیا

یکی از مسائلی که در کمپینگ بسیار مهم است مسئله ی بستن وسایل به کوله است به نحوی که کمترین فشار و لنگر را برای کوهنوردی یا کمپینگ ایجاد کند. در این مثال به نحوه بستن درست کوله کمپینگ اشاره میکنیم.

تقسیم بندی وسایل از نظر وزن

نحوه قراردادن وسایل در کوله کمپنیگ به این شکل است که پایین ترین جای کوله وسایل سبک خود را باید قراردهید. درقسمت وسط نزدیک به بدن وسایل سنگین تر بعلاوه وسایل نرمی که پشت را اذیت نکند. در قسمت وسط جلوی کیف وسایل سبک و در قسمت بالای کیف وسایل نیمه سنگین و دم دستی را قراردهید.

تجهیزات کوله پشتی

قراردادن و بستن وسایل خارج کوله کوهنوردی و کمپینگ

پایین ترین جای کوله باید زیرانداز بسته شود. اگر کیسه خواب یا چادر سبک دارید باید بالای کوله بسته شود اگر هردو را دارید باید شکل بند های خود را درنظر بگیرید که چادر برروی زیرانداز بسته شود یا کیسه خواب برروی زیرانداز. درکنار کوله خوراکی ها ، داروها ، قمقمه و وسایلی که به راحتی بتوان به آنها دست پیداکرد باید بسته شوند. طناب عادی ، پاراکورد یا کش و کارابین ها و چکش در صورت وجود باید در کنار کوله ها قرار گیرند. اگر صندلی دارید صندلی را در جلوی کوله خوب ببندید. عصاهای کوه نوردی درکنار یا روی کوله ببندید. لباس خواب و پتو را پایین ترین جا قرار دهید.

درکوله پشتی هایی که محورهای آن در خارج از کوله قرار دارد بارهای سنگین تر بیشتری را مخصوصا در بالای کوله میتوانید حمل کنید.

مطالب وسایل ضروری کمپینگ و تا کردن لباس به شما پیشنهاد میشوند.

قرارگرفتن کوله کوهنوردی برروی بدن

ابتدا باید بندها را در شل ترین حالت ممکن باز کنید سپس روی بدن تمامی بند ها را سفت کنید کوله های کمپ باید تقریبا کمی از باسن شما پایین تر بسته شود این امر کمک میکند تا وزن در کل بدن تقسیم شود، همچنین بندهای بالایی بسیار مهم هستند و نباید خیلی بالا قرار بگیرند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 255 views بار دسته بندی : توصیه‌های اسباب کشی تاريخ : 29 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.