اتوبار کیمیا آشنایی با حمل و نقل های ریلی - اتوبار کیمیا

یکی از راه های بسیار قدیمی در جا به جایی کالا در کل جهان، حمل و نقل های زمینی می باشد . امروزه با پیشرفت هر روزۀ صنعت، انجام حمل بار توسط حمل و نقل های زمینی دارای ۲ روش می باشد، یکی حمل و نقل ریلی  و دیگری جاده ای می باشد. با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

  • حمل و نقل زمینی

حمل و نقل های زمینی نوع های مختلفی دارند. مانند خارجی و داخلی.

انجام حمل و نقل کالا توسط کامیون و تریلی با کمک حمل و نقل های زمینی و ریلی یک امر بسیار متداول می باشد و سال های سال است که محصولات بسیاری از کشورهای ترکیه و اروپا به مقصدهای مختلفی مانند کشورهای CIS می رود.

یکی از نکته های بسیار مهم در حمل و نقل زمینی، صادر کردن بارنامه می باشد که اهمیت بسیار بالایی را دارد . زیرا مشخصات و آدرس فرستنده و مبدأ ،ارسال مشخصات و هم چنین نشانی گیرنده و تعداد و اندازۀ و میزان وزن و نوع کالا و هم چنین مقصد دریافت کننده و مبلغ کرایه حمل آن کلای مورد نظر در داخل آن نوشته می شود. تعداد نسخه های بارنامه معمولاً ۳ نسخه می باشد که به شخص فرستنده، گیرنده و فرد متصدی حمل و نقل داده می شود و نیاز به امضای طرفین دارد.

باربری و حمل و نقل جاده ای سرمایه کمی را نیاز دارد و در کنار این خدمات  می توانند به صورت حمل کار و محموله در به در و یا انبار به انبار انجام شود که به DOOR TO DOOR معروف می باشد که حتی نیاز به جرثقیل نیست و یا خطراتی مانند طوفان و باران در حمل کردن آن را تهدید نمی کند و بسیار مناسب و امن می باشد.

  • حمل و نقل های ریلی

در حمل و نقل های ریلی می توان انواع کالا و بار در حجم بسیار بالایی جا به جا نمود و قطار ها دارای کابین های بزرگ و طولانی و بسته به نوع کالا آن مشخص می شود و این کالاها خیلی مطمئن و سریع از راه حمل و نقل ریلی جا به جا می شود و در این میان شرکت های حمل و نقل ریلی، راه آهن و بارنامه و بلیط و مشتری و افراد نمایندگی های مجاز را دارا می باشند که در آن دخیل می باشند. ترانزیت های ریلی هم که حمل کالاها از راه آهن به صورت داخلی و بین المللی انجام می دهد. ترانزیت محصولات که از راه جاده های ریلی و با انجام قرار داد و صدور بارنامه امکان پذیر بوده و شرکتی که حمل آن را بر عهده می گیرد، تمام مسئولیت ها گردن آن می باشد.

حمل و نقل های بین المللی کالا، که از راه خط های ریلی و با همکاری دو یا چند کشور با زیر ساخت های مورد نیاز انجام می شود و با ایجاد امکانات لازم در حمل و نقل های ریلی می توان قسمت عظیمی از ترانزیت های بین المللی را به کشور احتصاص دهند. مانند کشورهای آمریکا و چین و روسیه در این حمل و نقل ها بسیار پیشرفت داشته اند.

برای تعیین کردن حمل و نقل های بین المللی و داخلی، لازم است نوع کالا مشخص شود . در حمل و نقل ریلی ، چون سوخت کمتر می باشد، ایمنی بسیار بالایی را دارد و نیروهای انسانی کمتری را درگیر می کند، حتی کیفیت حمل هم بهتر است.

  • فواید حمل و نقل ریلی

از امن ترین و سالم ترین روش ها برای حمل و نقل در شهرها، حمل و نقل ریلی می باشد. بیشتر افراد کشته شده به وسیلۀ حمل و نقل ریلی به علت تجاوز به حریم ریلی حمل و نقل می باشد. در حمل و نقل به وسیلۀ قطار (ریلی) حوادث کمتر اتفاق می افتد و دارای اعتبار و هزینه بسیار بالایی می باشد و یکی از دلایل ایجاد حمل و نقل ریلی، کم کردن حمل و نقل های خودرویی در جاده می باشد.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 276 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 30 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.