اتوبار کیمیا در زمان خرید یک خانه ی خوب چه مواردی را باید رعایت کرد؟ | خرید خانه به قیمت - اتوبار کیمیا

یکی از مهم ترین مسائلی که افراد در هنگام خرید خانه درگیر آن هستند مساله ی قیمت است ، مهم نیست اگر خانه ای را با قیمت بالا بخرید اما این مسئله مهم است که خانه را گران تر از ارزش خود نخرید و درواقع خرید خانه به قیمت انجام دهید. اگر این مطلب به شما کمک کرد ، یادتان باشد که میتوانید از اتوبار اتوبار کیمیا به صورت آنلاین برای اسباب کشی خود اقدام کنید.

خرید خانه به قیمت

تاثیر قرار گرفتن مدرسه ، مسجد ، پاسگاه و مکان های شلوغ دیگر

یکی از مسائل مهمی که باید درهنگام خرید به آن دقت کنید . وجود نداشتن مدرسه ، مسجد یا … در کوچه ی شماست . وجود این اماکن شلوغ باعث میشود که درروز چندین بار آلودگی صوتی داشته باشید ، جای پارک در بعضی از مواقع روز گیر نیاید و در نتیجه تقاضا برای خرید این خانه ها کمتر باشد. بنابراین ممکن است که کوچه ی بالایی یا پایینی ارزش بالاتری از این کوچه داشته باشد. در حقیقت اگر مسجد ، مدرسه یا پاسگاه در کوچه ی شما نباشد ولی به شما نزدیک باشد یک حسن محسوب میشود.

تاثیر قرار گرفتن کوچه در کنار اتوبان

معمولا در محله های مختلف خیابان ها و کوچه هایی که نزدیک به اتوبان هستند از کوچه ها و خیابان های اطراف خود قیمت پایین تری دارند. به دلیل آلودگی صوتی و همچنین دوده هایی که برروی پرده های شما مینشیند. اگر آپارتمان نزدیک اتوبان و بزرگراه واقع شده باشد ولی واحد مورد نظر شما ویو حیاط یا کوچه ی پایینی یا بالایی را داشته باشد از مرغوبیت بیشتری برخوردار است پس هنگام خرید خانه خود به قیمت مناسب به این نکته باید توجه کنید.

نورگیر بودن خانه | یکی از پارادوکس های ما ایرانیان

در زمان خرید خانه تمامی افراد به دنبال آن هستند که خانه نور مستقیم و نور جنوب را داشته باشد و حتی الامکان نور پاسیو و همچنین نور شمال را نداشته باشد . بعد از آنکه خانه ی مورد نظر را پیدا کردیم با ۳ لایه پرده ی ضخیم نور جنوب را میپوشانیم و شدت نور را از نور پاسیو نیز کمتر میکنیم. شما میتوانید در هنگام خرید خانه ای که از نور جنوب برخوردار نیست را با قیمت بهتری خریداری کنید.

جنوبی یا شمالی بودن ساختمان موردی موثر در قیمت خانه

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که دوست ندارید همسایه های فضول سر ازکار شما دربیاورند ، ساختمان جنوبی مناسب شما است زیرا ساختمان شمالی ابتدا باید به حیاط رفته سپس وارد پارکینگ یا لابی شوید . اما در آپارتمان جنوبی شما مستقیم وارد پارکینگ میشوید. این مورد نیز در عرضه و تقاضا موثر است . همچنین ساختمان های جنوبی میتوانند از طبقه ی دوم به بعد تیر کنسولی داشته و اندکی از فضای خیابان را اشغال کنند ، این مورد نیز مورد توجه ساختمان سازان است و در موقع فروش ساختمان کلنگی به این موضوع توجه میشود.

خرید خانه به قیمت

کوچه ها و خیابان های شرقی و شمالی

معمولا خیابان های اصلی گران ترین خیابان های هر محله هستند و هرچه خیابان ها و کوچه ها نسبت به این خیابان شمالی تر و شرقی تر باشند از ارزش بیشتری نسبت به خیابان های جنوبی و غربی برخوردار هستند. به طور مثال در محله ی سعادت آباد ، خیابان اصلی سعادت آباد بالای میدان کاج بیشترین قیمت ، سپس بلوار سمت راست بلوار ۲۴ متری و بعد از آن خیابان سمت چپ ، کوی مروارید قیمت میانگین بیشتری از بیشتر محله های تهران دارند اما چند محله نیز از این قاعده مستثنی هستند . محله های تهران پارس و جنت آباد در قسمت جنوبی خود قیمت بالاتری نسبت به محله های شمالی دارند.

به طور کلی هرچه به مرکز تهران و شمال تهران نزدیک میشویم قیمت خانه ها بیشتر میشوند ، در برخی از شهر ها مانند اصفهان این مساله برعکس است که قسمت گران قیمت شهر به صورت جغرافیایی در پایین شهر واقع شده است . همچنین کلان شهر نیویورک شهر منهتن در پایین ترین قسمت خود خیابان وال استریت را دارد و همچنین محله ی ارزان تر یعنی براکس در شمال منطقه ی منهتن قرار دارد.

شهرسازی و عرض خیابان ها

در تهران از نظر جغرافیایی محله ی شهرک غرب پایین تر از محله ی سعادت آباد قرار دارد اما به طور میانگین به دلیل دو عامل شهرسازی منظم و همچنین عرض استاندارد خیابان ها از محله ی سعادت آباد گران تر است.

عرض خیابان و تاثیر آن در قیمت خانه

بن بست بودن ، دنج بودن و..

اگر منزلی که میخواهید بخرید در یکی از کوچه های فرعی قرار دارد و با اینکه دسترسی خوبی دارد اما شلوغ نیست این یک کوچه ی مرغوب است اما باید دقت کنید به طور مثال در محله ی طرشت خیابانی به اسم قدیر وجود دارد که تنها دسترسی آن از خیابان آزادی است و از خیابان های اصلی مجاور مانند حبیب اللهی دسترسی ندارد ، این نکته باعث میشود تا برخی از خریدن اینگونه خانه ها خودداری کنند و به طور میانگین خیابان های نورافکن و قدیر میانگین قیمت پایین تری از محله ی طرشت دارند.

خیابان ها و کوچه ی قدیمی نشین و بازاری نشین

شاید برای شما جالب باشد اما محله ی پرستار و خیابان ایران در شرق تهران از محله های اطراف خود محله های گران تری هستند دلیل این مسئله بازاری نشین بودن این محله هاست که بسیاری از اهالی بازار در آن اقامت دارند و حاظر نشده اند به محله های مدرن تر شمال شهر بروند. همچنین ممکن است که این مسئله یک تیغ دو لبه باشد به طور مثال در قیطریه محله ی چیذر که بافت قدیمی دارد از قیمت کمتری در حدود ۱۰-۱۵ درصد برخوردار بوده و همچنین در محدوده ی ظفر ، محله ی حسن آباد کاهش قیمت حدود ۳۰-۴۰ درصد نسبت به دیگر مناطق ظفر را دارد.

خرید خانه به قیمت | محله های بازاری نشین

رشد منطقه ، کشیده شدن اتوبان و…

معمولا با کشیده شدن اتوبان در وسط یک محله بخشی از محله که با اتوبان قطع میشود در ذهن عموم جزئی از محله ی پایین تر یا بالا تر شناخته میشود. به طور مثال اندکی از محله ی دریان نو که پایین تر از اتوبان یادگار قراردارد در حال حاضر بخشی از محله ی طرشت شناخته میشود. همچنین در گرانی اخیر مسکن بخش جنوبی منطقه ی ۲ و منطقه ی ۵ رشد بیشتری از لحاظ قیمت نسبت به مناطق مجاور خود داشتند ، منطقه ی ۲۲ نیز به دلیل شهرسازی نوین ، مراکز خرید متنوع و دسترسی هایی که ایجاد شده است از زمان شروع به شهرک سازی رشد زیادی را داشته است.

مناطق رو به رشد تهران | خرید خانه به قیمت
مرزداران یکی از محله هایی که رشد شدیدی در افزایش قیمت ها از سال ۹۶ تا ۹۸ داشت.

پارکینگ ، آسانسور ، انباری | استخر،سونا ،جکوزی | مستر و لاندری روم

امکانات خانه از نکات مهم در خرید خانه هستند . پارکینگ ، انباری و آسانسور در فرهنگ مشاورین املاک به فول امکانات معروف شده است . اگر یک خانه هرکدام از این موارد خصوصا پارکینگ و آسانسور را نداشه باشد یک نقطه ی ضعف محسوب میشود. البته اگر بالکن داشته باشد تا حدی مشکل نداشتن انباری جبران میشود. اگر خانه ای آسانسور ندارد ، هرچه خانه پایین تر واقع شود از مرغوبیت بیشتری برخوردار است و اگر آسانسور دارد بالعکس . همچنین اگر خانه ی بالای ۱۵۰ متر یک پارکنیگ داشته باشد عیب محسوب میشود.

استخر سونا و جکوزی ، تاثیر آن در قیمت

در محله های بالاتر استخر ، سونا و جکوزی نیز آپشن هایی هستند که در قیمت خانه تاثیر گذار هستند . اگر ورودی پارکینگ و ساکنین جدا باشد نیز یک حسن محسوب میشود. مستر بدروم ( یعنی اتاق بزرگی که سرویس بهداشتی و حمام دارد که در فرهنگ املاک تنها به سرویس بهداشتی داشتن آن توجه میشود) و داشتن یک اتاق جداگانه برای ماشین لباس شویی و رختکن امتیاز برای یک خانه محسوب میشود.

داشتن نگهبان و سرایدار نیز از مواردی هستند که خانه را از خانه ی مجاور متمایز میکند

به شما مطلب لوازم ضروری کمپینگ و مطلب طنز اسباب کشی خر است پیشنهاد میشود. پیشنهاد میشود.

قبل از خرید یک خانه حتما از چند مشاور املاک قیمت های منطقه را تلفنی پرسیده و همچنین با استفاده از نرم افزار های مختلف قیمت حدودی محله را چک کنید.

بعد از انجام دادن تمامی کار های بالا و دقت به آنها باز هم قبل از انجام یک معامله بدون اینکه اشاره کنید که خانه ای میخواهید بخرید از مشاورین املاک منطقه قیمت خانه ی مورد نظر را بپرسید. اگر از این مطلب خوشتان آمده است آدرس اتوبار کیمیا را یک جا یادداشت کرده و اسباب کشی خود را به ما بسپارید همچنین اگر روز دقیق اسباب کشی را میدانید میتوانید از صفحه سفارش باربری اتوبار کیمیا اتوبار خود را رزرو کنید.

لوازم اسباب کشی مانند کارتن ، سلفن و پلاستیک حبابدار را با قیمت مناسب میتوانید از ما تهیه کنید و امیدواریم که خانه خود را به قیمت خریده باشید. اگر علاقه مند باشید میتوانید برای استعلام قیمت از گوگل کلیک کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 440 views بار دسته بندی : توصیه‌های اسباب کشی تاريخ : 30 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.