اتوبار کیمیا راهنمای استوری در واتساپ - اتوبار کیمیا

واتساپ ? را می توان به عنوان یکی از بزرگترین و پرکاربردترین پیامرسان در جهان دانست که در ایران هم از محبوبیت خاصی برخوردار است. از طرف دیگر ممکن است شما در هنگام کار با این دچار مشکلاتی مانند مشکل گذاشتن و ارسال استوری در واتساپ شوید، ما در این پست در حل این مشکل به شما کمک می کنیم.

آموزش نحوه حل مشکل استوری واتساپ

How to Fix WhatsApp Status Not Loading or Sending

پیش از این ما آموزش مخفی کردن و تنظیم استوری واتساپ برای دیگران و موزش کامل نحوه گذاشتن استوری را در رهنامه قرار دادیم. یکی از قابلیت های خوب واتساپ که مورد توجه همه کاربران آن است، حالت استوری گذاشتن در این اپ است، زیرا اشخاص می توانند حالات روحی ، جملات و سایر مدیا نظیر ویدیو ، عکس و.. را با دیگران به اشتراک بگذارند.

اگر این استوری ها نمایش یا ارسال نمی شوند و این موضوع باعث شده کمی مضطرب شوید که چرا این اتفاق می افتد؟ برای تلفن شما یا WhatsApp  چه مشکلی رخ داده است؟ نگران نباشید، شما اکنون شما در جای مناسب قرار دارید و ما برای حل این مشکل  راه حل های ساده ای برای مشکل استوری گذاشتن در واتساپ را به شما ارائه خواهیم داد.

مراحل رفع مشکل واتس اپ هنگامی که استوری لود نمی شود

برای حل مشکل باز نشدن استوری واتساپ ابتدا مطمئن شوید که اتصال دیتای شما در گوشی شما فعال است. البته اگر از دیتای صرفا استفاده می کنید. برای این کافی است، فقط تنظیمات تلفن خود را باز کنید.

برای این به  “Phone Settings” رفته، برای بر روی بخش مربوط به سیم کارت های گوشیتان ضربه بزنید. مانند شکل زیر.

اکنون بررسی کنید که آیا دیتای موبایل ما فعال است یا خیر، اگر اینگونه نبود و غیر فعال بود، روی بخش Mobile data ضربه بزنید تا سرویس  اینترنت گوشی خود را فعال کنید.

بعد از فعال کردن سرویس های دیتا اگر مشکل حل نشد، باید دو کار دیگر انجام دهیم. با رهنامه همراه باشید.

رجیستر کردن در شبکه برای رفع مشکل ارسال نشدن استوری واتساپ

در تنظیمات سیم کارت و شبکه تلفن، بخش تنظیمات سیم کارت را پیدا کنید، روی آن ضربه بزنید تا منوی مربوطه باز شود.

اکنون سیم کارتی را که برای خدمات اینترنتی خود از آن استفاده می کنید را انتخاب کنید و بر روی آن ضربه بزنید.

اکنون در این منو به دنبال Mobile networks. باشید.

و گزینه بطور خودکار را در Select Network ضربه بزنید.

این کار باعث رجیستر شدن مجدد سیم کارت شما در شبکه موبایل می شود.

ریست کردن تنظیمات Access point برای رفع مشکل استاتوس واتساپ

به تنظیمات سیم کارت برگردید، در اینجا به دنبال نام Access Point باشید

در پنجره Access Point روی سه نقطه ضربه بزنید، و بر روی گزینه Reset ضربه بزنید.

پس از یافتن گزینه Reset، روی آن ضربه بزنید. با این کار تنظیمات شبکه داده تلفن همراه شما تنظیم مجدد می شود. اکنون تلفن خود را مجدداً راه اندازی کنید و بعد از آن واتس اپ خود را باز کنید تا از وضعیت دوستان و خانواده خود لذت ببرید. در ادامه روش های دیگری را برای حل مشکل بیان خواهیم کرد، پس با رهنامه همراه باشید.

اینترنت خود را بررسی کنید

همانطور که پیشتر گفتیم حل مشکل اتصال به اینترنت بسیار مهم است، در بخش قبلی به حل روش اتصال از طرق دیتای موبایل پرداختیم، اکنون به شما پیشنهاد می کنیم، اگر از دیتای خود استفاده نمی کنید، از اتصال به وای فای و عملکرد آن اطمینان حاصل کنید. اگر از وای فای استفاده می‌کنید یکبار مودم خود را خاموش و مجدد روشن کنید.

واتساپ  خود را به‌روزرسانی کنید

این مشکل برای استوری ها بسیار بعید است به این علت باشد، با این حال غیر ممکن نیست، برای آپدیت کردن این اپ کافیست آخرین نسخه واتس اپ را از گوگل پلی دانلود کنید، برای همین وارد Play Store شده و از منو بالا سمت چپ ضربه بزنید ، سپس My apps & games را انتخاب کنید. سپس کافیست بر روی گزینه به روز رسانی کلیک کنید.

صحیح بودن تاریخ و ساعت

این مشکل نیز گاها  ممکن است علت لود نشدن استوری در واتس آپ باشد، از این رو مراحل زیر را انجام دهید.

ابتدا وارد Settings (تنظیمات گوشی) خود شوید و بر روی System ضربه بزنید.

وارد گزینه Date & time شوید.

گزینه Automatic date & time را فعال شود.

فایلی که ارسال می کنید را عوض کنید

مشکل گذاشتن فیلم در استوری واتساپ می تواند یک دلیل جالب دیگر داشته باشد، البته برای عکس ها هم ممکن است چنین اتفاقی بیفتد، بعضی مواقع یک مشکل عجیب ممکن است برای عکس یا فیلم شما وجود داشته باشد، شاید همه کار ها را به درستی انجام دادید، اینترنت شما سرعت خوبی داشت یا از وای فای قوی ای استفاده می کردید، اما همه چیز شاید تقصیر اینترت نباشد، بلکه همانطور که گفتیم شما از فایل معیوب استفاده می کنید یا از فایلی استفاده میک نید که فرمت فایل آن توسط واتس اپ پشتیبانی نمی شود و توانایی آپلود کردن آن را ندارد. پس فایل عکس یا فیلمتان را عوض کنید، شاید مشکل حل شد.

بررسی قطعی و اختلال در واتساپ

مشکل استوری گذاشتن واتساپ ممکن است دلایل مختلف دیگری نیز داشته باشد، شاید درست در لحظه ای که قصد ارسال استوری داشتید، کمی بد شانس باشید و واتساپ دچار اختلال گسترده شود، از این رو برای اینکه متوجه شویم مشکل این بوده یا نه، به لینک Downdetector.com/status/whatsapp بروید و همه چیز را چک کنید.

حذف حافظه کش واتساپ

یکی ساده ترین روش ها برای حل مشکلات گفته شده پاک کردن حافظه کش برنامه است. برای همین به تنظیمات گوشی رفته و بر روی Apps ضربه بزنید ، در بخش Downloaded برنامه whatsapp را پیدا کرده و بر روی آن مجدد ضربه بزنید.

از مشخصات برنامه بر روی Clear cache ضربه زده تا حافظه کش واتساپ حذف شود (در برخی از گوشی ها باید وارد قسمت Storage شوید).

اگر حافظه پنهان یا همان کش را در مرحله قبلی پاک کردید و کماکان مشکل پابرجا بود باید داده های برنامه واتساپ را پاک کنید. برای همین به تنظیمات رفته و وارد Apps شوید سپس وارد Downloaded شده و برنامه whatsapp را پیدا کنید.

در صفحه مشخصات بر روی Clear Data ضربه بزنید (در برخی از گوشی ها باید وارد قسمت Storage شوید).

دلایل دیگر در زمینه مشکل نشان ندادن استوری واتساپ

شاید شخصی را قصد دیدن وضعیت ( استتوس) آن را دارید، شماره تلفن شما را در لیست مخاطبین خود ذخیره نکرده باشد. شما نمی توانید وضعیت افرادی را که شماره شما در تلفن آنها نیست را ببینید.  دلیلی دیگر آن است که شاید  آن شخص تنظیمات حریم خصوصی خود را تغییر داده است و به اصطلاح شما را مخفی کرده است. مشکل دیگری که می توان در مورد آن اظهار نظر کرد، این است که شاید شخصی که قصد دیدن استوری او را دارید، شما را بلاک کرده است.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در رهنامه ما رفع مشکل گذاشتن فیلم در وضعیت واتساپ را شما آموزش دادیم، اگر در مورد مشکل ارسال استاتوس واتساپ و حل مشکل دیده نشدن استوری واتساپ نکته ای وجود دارد که بدان اشاره ای نشده است یا نظر و یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید قطعا تیم رهنامه از نظرات شما در مطالب بعدی حداکثر استفاده را خواهد برد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 205 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 3 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.