اتوبار کیمیا نرخ اتحادیه قالیشویی و مبلشویی تهران در سال 1400 - اتوبار کیمیا

قالیشویی بر اساس متر مربع و مبلشویی بر اساس تعداد مبلمان، قیمت گذاری آن تعیین می شود که هر ساله از سوی اتحادیه قالیشویی و مبلشویی به همه کارگاه های قالیشویی ابلاغ می شود تا با هرگونه تخلف جلوگیری کنند در این مقاله با ما همراه شوید تا با نرخ اتحادیه قالیشویی و مبلشویی تهران در سال ۱۴۰۰ آشنا شوید.

عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت قالیشویی و مبلشویی در تهران

همانطور که اطلاع دارید عوامل مختلفی بر روی قیمت گذاری قالیشویی و مبلشویی تاثیرگذار هستند که در ادامه هر یک از این عوامل را باهم بررسی خواهیم کرد.

قیمت شستشوی فرش و مبل

تحویل فرش ماشینی دو تا سه روز
تحویل فرش دستباف سه تا چهار روز کاری
لوله کردن فرش، حمل و بسته بندی ۲۰،۰۰۰ تومان
شستشوی فرش گل ابریشم ۳۰٫۰۰۰ تا ۷۰٫۰۰۰ تومان
شستتشوی فرش دستباف اعلا ۳۰٫۰۰۰ تا ۶۰٫۰۰۰ تومان
شستشوی فرش دستباف عادی ۲۰٫۰۰۰ تومان
شستشوی فرش دستباف زمینه لاکی ۲۰٫۰۰۰ تا ۲۵٫۰۰۰ تومان
شستشوی فرش دستباف زمینه گرم ۲۵٫۰۰۰ تا ۴۰٫۰۰۰ تومان
شستشوی فرش ماشینی ۱۰،۰۰۰ تومان
شستشوی مبل ۹ نفره ۳۲۰٫۰۰۰
شستشوی مبل ۷ نفره راحتی ۲۳۰٫۰۰۰
شستشوی مبل ۷ نفره استیل و کلاسیک ۲۵۰٫۰۰۰
هر مبل اضافه ۳۵٫۰۰۰
شستن مبل تختخواب شو ۳ نفره ۸۰٫۰۰۰
شستن مبل تختخواب شو ۲ نفره ۶۵٫۰۰۰
شستن مبل تختخواب شو ۱ نفره ۴۵٫۰۰۰

منبع قیمت مجله خدمات منزل استاده

  • نحوه شستن فرش و مبلشویی

یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت تمام شده قالیشویی نحوه شستن فرش می باشد، چرا که به سه روش متفاوت فرش ها مورد شستشو قرار داده می شوند، شستشو در قالیشویی تمام اتوماتیک، شستشو در قالیشویی نیمه اتوماتیک، شستشوی دستی که به ترتیب هزینه شستشوی از کم به زیاد متغییر می شود به عنوان مثال قیمت شستشوی فرش در قالیشویی تمام اتوماتیک از قیمت شستشوی فرش به صورت دستی بسیار ارزان تر می باشد، چرا که در شستشوی دستی تمام کارها توسط نیروی انسانی انجام می شود و مدت زمان تحویل فرش هم بستگی به آفتابی بودن آب و هوا دارد اگر آب و هوا ابری باشد تحویل فرش عقب می افتد.

مبلشویی توسط دستگاه های پیشرفته و مجهز از قیمت بالایی برخوردار می باشد اما اگر توسط مبلشویی عضو اتحادیه این کار صورت گیرد طبق نرخ نامه مصوبه اتحادیه هزینه شستشوی مبل از مشتری دریافت می شود و هیچگونه گران فروشی اتفاق نمی افتد و این کار در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می شود.

  • فرش نفیس و مبلمان سلطنتی و استیل

فرش های نفیس به دلیل گران قیمت بودن و بافت مخصوص، نیازمند شستشوی دقیق تری هستند، چرا که بافتی بسیار ظریف دارند و با هر مواد شوینده ی قابلیت شستشو ندارند به همین خاطر باید توسط شوینده های ارگانیک با دستگاه های تمام اتوماتیک شستشوی آنها صورت پذیرد.

مبلشویی برای مبلمان سلطنتی و استیل که بسیار ظرافت زیادی در نوع چوب و کلاف آنها به کار گرفته شده است نسبت به مبلمان دیگر باید با دقت بیشتری همراه با مواد شوینده مناسب شستشو انجام شود به همین خاطر قیمت بالاتری نسبت به مابقی مبلمان را دارا می باشد.

  • جنس فرش و پارچه مبلمان

سومین عامل تعیین کننده قیمت قالیشویی جنس فرش می باشد چرا که هر چقدر فرش متراکم تر باشد طبیعتا شستن آن سخت تر می باشد به همین خاطر فرش ها را بر اساس نوع الیاف و جنس آن تفکیک می کنند، به همین خاطر قیمت شستن فرش دستباف گران تر از فرش ماشینی خواهد بود چرا که زمان بیشتری برای شستن فرش دستباف صرف می شود.

پارچه های پشمی و ابریشمی و مسکو و… به خاطر نوع بافت آن ها به زمان بیشتری برای شستشو نیاز دارند و طبیعتا قیمت بیشتری برای شستشوی آن از مشتری دریافت می شود.

  • نوع شوینده

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت قالیشویی و مبلشویی انتخاب نوع شوینده می باشد، چرا که مواد شوینده شیمیایی قیمت بسیار کمتری نسبت به شوینده های ارگانیک دارا می باشند و طبیعتا میزان صدمه به فرش توسط مواد شوینده شیمیایی غیر مجاز بسیار بیشتر از مواد شیمیایی مورد تایید اتحادیه قالیشویی خواهد بود.

مبلشویی باید با مواد شوینده مجاز و استاندارد، مورد تایید اتحادیه انجام شود؛ در غیر این صورت صدمات جبران ناپذیری به پارچه، تشک، لمسه کوبی و… وارد می شود.

در هنگام شستشوی مبل باید به برچسب مبلمان دقت شود، چرا که در اکثر مبلمان اطلاعات لازم درباره شستشوی آن درج شده است که آیا قابلیت استفاده از آب را دارد یا خیر؟ اطلاعاتی از این دست را در اختیار شما قرار خواهد داد.

  • خدمات تخصصی قالیشویی

بسیاری از دوستان این طرز فکر را دارند که در قالیشویی ها فقط شستشوی فرش انجام می شود در صورتی که این طرز فکر اشتباه است و خدمات تخصصی بیشتری در قالیشویی علاوه بر شستشوی فرش انجام می شود همچون مبلشویی، اعلاشویی، ریشه زنی، پرزگیری، رفوگری، شیرازه باقی، لکه بری و… قابل انجام می باشد.

  • ارائه ضمانت نامه کتبی به مشتریان

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار ارائه ضمانت نامه کتبی توسط قالیشویی به مشتریان می باشد تا با خیالی آسوده فرش های خود را به قالیشویی ها برون سپاری کنند چرا که در بسیاری از قالیشویی های غیر مجاز مسئولیت هرگونه پارگی به عهده مشتری می باشد اما در قالیشویی های تمام اتوماتیک عضو اتحادیه قالیشویی تهران، ضمانت نامه کتبی به مشتریان خود ارائه می دهند و در صورت هرگونه پارگی آن را ترمیم و یا تعمیر و در صورت پارگی غیر قابل ترمیم خسارات کامل فرش را به مشتری پرداخت می نمایند.

  • هزینه حمل و نقل از محل مشتری تا کارگاه قالیشویی

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قیمت قالیشویی، میزان دستمزد کارگر و کرایه حمل فرش تا محل کارگاه قالیشویی می باشد اگر تعداد طبقات زیاد باشد و آپارتمان آسانسور نداشته باشد طبیعتا هزینه حمل توسط کارگر بیشتر خواهد بود.

البته برای مبلشویی این هزینه دیگر لازم نیست چرا که مبلشویی در منزل قابل انجام می باشد و بدون نیاز به کرایه و هزینه حمل، مبلشویی در منزل شما انجام می شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 277 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 26 سپتامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها