اتوبار کیمیا  اگر لازم باشد درباره کسانی که چوب لای چرخ فیلم لاله می‌گذارند، افشاگری می‌کنم - اتوبار کیمیا

اندیشه: کارگردان فیلم سینمایی «لاله» درباره مشکلاتی که برای اکران این فیلم در سینما وجود دارد، توضیحاتی مفصل ارایه داد.

به گزارش اندیشه اسدالله نیک‌نژاد کارگردان فیلم سینمایی «لاله» که اکران آن با ابهامات و شایعات همراه شده است در گفتگو با صبا، درباره مشکلاتی که پیش پای اکران «لاله» قرار گرفته است، گفت: یک سال است که سینماهای کشور به دلیل شرایط استثنایی ویروس کرونا با مشکل روبرو شده و چون امنیت و جان مردم در درجه اولِ مسئولیتِ مسئولان کشور است و سینمای ما هم جزوی از جامعه است و باید مسئول امنیت بهداشتی جان مردم باشد پس مسئولان سازمان سینمایی طبق گفته ستاد ملی مقابله با کرونا، سینما را تعطیل و محدودیت‌هایی را برقرار کردند.

وی درباره بازگشایی سینماها در ایام جشنواره ملی فیلم فجر اظهار کرد: سینما به لطف ستاد ملی مقابله با کرونا و مسئولان سازمان سینمایی در ایام سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر با وجود محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی باز شد که به نظر من قدم بسیار مثبتی بود زیرا وقتی که آگاهی در سطح عمومی جامعه نسبت به این ویروس کم باشد، ترس و وحشت بیشتری حاکم می‌شود. اینکه ما آگاهی‌مان درباره مبارزه با این ویروس کم باشد، قطعا نگرانی‌های‌مان را هم بیشتر می‌کند.

نیک‌نژاد افزود: وقتی که جشنواره به صورت حضوری برگزار شد، همان‌طور که مشاهده کردید خیلی‌ها موافق و خیلی‌ها هم مخالف بودند ولی با این وجود بالای ۱۰۰ هزار بلیت فروخته شد و در سراسر کشور حداقل ۱۰۰ هزار نفر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به سینما رفتند. این اتفاق گرچه در مقابل توقعات فیلمسازان بسیار ناچیز است ولی خود قدمی امیدوارکننده بود.

این کارگردان درباره باز ماندن سینماها بعد از جشنواره عنوان کرد: اینکه حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی تصمیم‌ بر باز ماندن سینماها بعد از جشنواره گرفت، خیلی‌ها را برای اکران فیلم‌شان نگران می‌کرد. گرچه به جای اینکه به تردیدها و نگرانی‌های‌مان دامن بزنیم، باید به آگاهی‌های‌مان اضافه کنیم. مردم در طول روز تلاش دارند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در سطح جامعه، بازار، مترو، اتوبوس و مکان‌هایی چون رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و خیلی جاهای دیگر حضور داشته باشند و واقعیت این است که مکان‌های نام برده شده نسبت به محیط سینما بسیار خطرناک‌تر هستند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 192 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 5 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.