اتوبار کیمیا توصیه سنجاق برای پیچ و رولپلاک سنگ نما در دیوار گچی - اتوبار کیمیا

همان طور که می‌دانید، برای اینکه استحکام حفظ شود باید پیچ و رولپلاک را در سطوح آجری، بلوکی و یا بتنی فرو کنید. این کار را نمی‌توان به سادگی بر روی دیوارهای گچی انجام داد چرا که گچ کمترین میزان نگهدارندگی را داشته و پیچ و رولپلاک در آن محکم نمی‌ماند.

هزینه پیچ و رولپلاک سنگ نما

اولین مساله این است که گچ زیادی نرم و آسیب پذیر است. در صورتی که دیوار مورد نظر شما یک پوشش سیمانی سخت دارد و همین طور بر روی آن پوشش نازک گچی تعبیه شده است؛ می‌توانید پیچ و رولپلاک را برای تحمل وزن‌های سبک‌تر به کار بگیرید. اما در اغلب موارد رولپلاک پلاستیکی باید در درون دیوار فرو شود. به شکلی که طول آن کاملاً در دیوار قرار گرفته و در نهایت به آجر، بلوک و یا بتن می‌رسد.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نما را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال یافتن پیچ و رولپلاک سنگ نما در تهران باشید می‌توانید سفارش برای پیچ و رولپلاک سنگ نما ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

طریقه عملکرد رولپلاک

 

در اغلب موارد رولپلاک بعد از قرار گرفتن در دیوار به شکل شعاعی به بیرون گسترش پیدا می‌کند. به زبان ساده وقتی که پیچ را درون یک داخل یک رولپلاک پلاستیکی و یا رولپلاک قدیمی چوبی قرار می‌دهید، همانند یک مته عمل می‌کند. در واقع با پیچاندن پیچ به داخل، فشاری ره رولپلاگ وارد می‌شود و دو طرف آن از هم فاصله گرفته و بیشتر در دیوار جا باز می‌کند. این مسئله باعث می‌شود تا پیچ خیلی خوب درون دیوار محکم شود. در واقع این اصطکاک است که کمک می‌کند به سادگی پیچ سر جای خودش محکم بماند. خوشبختانه شما برای این نیروی کمکی هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید.

طول اکثر رول‌پلاک‌های مخصوص دیوار بین ۳۲ تا ۳۸ میلی‌متر است. از طرفی دیگر گچ روی دیوارها ضخامتی در حدود ۱۲ تا ۱۹ میلی‌متر دارد. البته ممکن است در برخی از پروژه‌های ساختمانی ضخامت گچ کار شده بر روی دیوار بیشتر باشد.

با دانستن این تفاوت شما می‌توانید بعد از انجام یک محاسبه ریاضی ساده، از سر رولپلاک پلاستیکی قسمت اضافی را ببرید. در نتیجه دیگر رولپلاک بعد از وارد شدن به دیوار به آجر، بلوک یا سیمانی که زیر آن است ورود نمی‌کند. این نکته را هم در نظر داشته باشید که قسمت جلویی آجر نمی‌تواند بار زیادی را تحمل کند.

رولپلاک زمانی به بهترین شکل عمل می‌کند که تمام طول آن داخل دیوار و مصالح ساختمانی قرار بگیرد. بنابراین فشار از روی لایه گچی و سطح دیوار برداشته می‌شود.

نحوه نصب رولپلاک پلاستیکی در دیوار گچی

  • با استفاده از یک نوار اندازه‌گیری فاصله و عمق سوراخ‌های خود را مشخص کنید.
  • برای شروع دیوار را به آرامی سوراخ کنید. سپس سرعت را بالا برده و در نهایت یک ضربه بزنید تا حفره به خوبی ایجاد شود. هنگام کار با مته و دیل برقی مراقب دست‌هایتان باشید.
  • این کار الزامی نیست اما بهتر است درون سوراخ را به کمک مکش جاروبرقی تمیز کنید.
  • رولپلاک پلاستیکی را درون سوراخ فرو کرده و با ضربه آن را درون گچ محکم کنید.
  • پیچ را داخل رولپلاک کنید. بهتر است برای سفت کردن پیچ از پیچ گوشتی برقی استفاده کنید یا با دست آن را سر جای خودش سفت کنید.
  • با استفاده از یک چکش کوچک، روی پیچ ضربه بزنید تا جایی که کاملاً داخل رولپلاک قرار بگیرد و فیکس شود.
  • هنگام سفت کردن پیچ نباید فشار زیادی وارد کنید؛ ممکن است با این کار رولپلاک بیشتر به درون گچ فرو برود و کار شما را خراب کند.
  • با رعایت مراحل بالا می‌توانید مطمئن باشید که رولپلاک در عمق مناسبی از دیوار نصب شده است و پیچ هم تا انتهای آن وارد می‌شود.
  • حالا گرد و خاک و خرده‌های گچ را پاک کرده و به سراغ پیچ‌های بعدی بروید.

 

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 629 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 6 سپتامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.