اتوبار کیمیا ساخت و تولید با کیفیت ترین کفپوش اپوکسی در شرکت رانا کیمیا فام - اتوبار کیمیا

در سال های اخیر کفپوش اپوکسی (epoxy floor coating) به واسطه ی ویژگی های منحصر به فرد خود یکی از پرکاربردترین پوشش های رنگی در میان سیل عظیمی از ترکیبات هم رده ی خود قرار گرفته است. میزان مصرف آن بقدری افزایش یافته است که در کلیه ی پروژه های صنعتی جای خود را تثبیت کرده اند.

درواقع دلایل بسیاری را می توان برای این اتفاق برشمرد که از مهمترین آن کیفیت فوق العاده بالای کفپوش اپوکسی از مرحله ی ساخت تا قرار گرفتن در خط تولید است. شرکت رانا کیمیا فام با بهره گیری از بالاترین تکنولوژی و همچنين استفاده از ماشین آلات و تجهیزات مدرن دنیا توانسته است از لحاظ سطح کیفیت و استاندارد کلیه ی محصولات رنگی خود بالاخص کفپوش اپوکسی و دیگر رنگهای اپوکسی را در سطح تولیدکنندگان بنام و مطرح بین المللی عرضه کند.

از طرفی متخصصان و کارشناسان این مجموعه با تحقیق و تفحص گسترده دائماً در تلاش هستند تا با بهینه سازی ساختار و ماهیت این ترکیبات رنگی قدرت پوشش دهی آن ها را به مراتب افزایش دهند. در ادامه با ویژگی ها و همچنين نحوه ی اعمال کفپوش اپوکسی آشنا خواهیم شد.

مشخصات فنی کفپوش اپوکسی

  • رنگ رویه ی اپوکسی کف می توانند به صورت سفارشی در تنوع رنگی بسیار بالایی عرضه شوند که این انعطاف‌پذیری ساختاری باعث می شود تا دیگر شاهد پوشش های تک رنگ نباشیم.
  • حجم و مقدار ماده ی جامد کفپوش اپوکسی نسبتاً بالا می باشد بطوریکه حدود ۹۵ درصد کل ماده را در بر می‌گیرد. طبیعتاً این مقدار می تواند ضخامت های بالاتری را در پایان کار ارائه دهد.
  • دامنه ی ضخامت استاندارد کفپوش اپوکسی برخلاف دیگر انواع رنگ ساختمانی حدودا ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ میکرون می باشد که در نوع خود یک پوشش فوق‌العاده عالی را تحویل خواهد داد.
  • نسبت جرم به حجم آن ها به مقدار کمی با هم فاصله دارند بطوریکه به ازای حجم یک سانتی متر مکعب تنها ۱٫۴۵ گرم جرم دارند.
  • مدت زمان رسیدن به خشکی کامل برای کفپوش اپوکسی عمدتاً برابر ۷ روز است حال آنکه این ترکیبات در زمان اعمال می توانند با گذشت ۱۸ ساعت از حالت مرطوب خارج شوند.
  • تشکیل شده از دو قسمت ماده ی محلول هستند که هر کدام با یک درصد از پیش تعیین شده جهت اختلاط به محلول دیگر اضافه می شوند.
  • از آنجایی که ممکن است در مواردی نیاز به پوشش مجدد داشته باشند شما می توانید با گذشت حداکثر ۲۴ ساعت و یا در بهترین شرایط دمایی حدود ۱۰ ساعت بعد پوشش دوم را اعمال کنید.

آماده سازی سطح جهت پوشش دهی سطوح

آماده سازی سطح یکی از مهمترین و حیاتی ترین مراحل قبل از اعمال کفپوش اپوکسی می باشد. عمدتاً این مرحله شامل دو بخش می شود که عبارتند از ترمیم و اصلاح خرابی و یا خوردگی سطوح و همچنین شستشو و پاکسازی سطح بستر از هرگونه آلودگی روغنی است.

هر کدام از آن ها نیازمند اجرای یکسری عملیات های بخصوصی می باشد تا بهترین نتیجه حاصل شود. تحت هیچ شرایطی نباید محلول کفپوش اپوکسی را روی بتن آسیب دیده قرار داد چرا که در بلند مدت سبب سست شدن پوشش های رنگی خواهد شد. غالباً برای ترمیم بتن های آسیب دیده از سیمان رقیق شده و یا برخی از مصالح ساختمانی سخت استفاده می کنند.

بعد از ترمیم سطوح نوبت به شستشو و پاکسازی نهایی می رسد. وجود گرد و غبار و لایه های چربی و روغنی مانع بزرگی برای کفپوش اپوکسی بشمار می رود. بنابراین اگر جاروب کردن سطح کافی نباشد بهتر است با مواد شوینده کلیه ی ناخالصی ها را به طور کامل از بین ببرید.

نکات مرتبط با اعمال کفپوش اپوکسی

قبل از شروع فرآیند رنگ آمیزی از خشک بودن سطح مطمئن شوید البته بعضی از ترکیبات کفپوش اپوکسی سازگاری خوبی با سطوح نسبتاً مرطوب دارند. اما برای آنکه به یک نتیجه مطلوب و ایده آل برسیم بهتر است رطوبت سطح پایین باشد.

با توجه به آنکه کفپوش اپوکسی از دو جزء تشکیل شده اند بهتر است هر جز را به طور جداگانه مخلوط و سپس هر دو را با یک نسبت معین با یکدیگر مخلوط کنیم. روند اختلاط را با میکسر های برقی به مدت حداقل ۵ دقیقه ادامه دهید تا ماده به قوام استاندار خود برسد.

بهترین ابزار برای پوشش دهی سطوح با کفپوش اپوکسی رولرها یا غلتک های الیافی هستند. این تجهیزات براحتی می توانند یک سطح یکدست و با ضخامت مد نظر را ایجاد کند. یکی از نکات بسیار مهم در رنگ آمیزی توجه به عمر رنگ بعد از اختلاط یا pot life است.

این کمیت برای کلیه ی رنگ ها یکسان نیست و عموماً معرف مدت زمانی است که رنگ بعد از اختلاط کامل قابلیت قرار گرفتن روی سطح را دارند. برای کفپوش های اپوکسی این تایم برابر ۲۵ تا ۳۰ دقیقه می باشد یعنی بعد از گذشت این زمان کلیه ی رنگ های باقی مانده و مخلوط شده دیگر امکان پوشش دهی سطوح را ندارند. بنابراین سعی کنید در زمان مخصوص رنگ های آماده شده را روی سطوح قرار دهید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 271 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 25 سپتامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.