اتوبار کیمیا سنجاق: نکاتی برای طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه - اتوبار کیمیا

آشپزخانه بدون کابینت تکمیل نمی‌شود. چون باید تمام وسایل و لوازم آشپزخانه را توی کابینت‌ها گذاشت. باید قاشق و چنگال‌ها را توی کابینت و کشوها بگذارید تا همه جا مرتب باشد. کابینت‌ها در سبک‌های مختلف موجود هستند. بعضی از کابینت‌ها پایین و برخی دیواری هستند.

حین طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه باید نکاتی را در نظر بگیرید. ما در اینجا می‌خواهیم این نکات را به شما معرفی کنیم. در این صورت با توجه به نیازها و اولویت‌های خود بهترین کابینت را خواهید داشت.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید هزینه طراحی کابینت را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال کابینت ساز در تهران باشید می‌توانید درخواست طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

  1. عمر کابینت

اول از هرچیز باید بدانید دوست دارید عمر کابینت شما چقدر باشد و تا کی از آن استفاده کنید. اگر قرار است برای بلندمدت آن را انتخاب کنید پس کابینت شما باید باکیفیت باشد، و نباید بودجه محدودی داشته باشید. اگر فقط برای فروش خانه کابینت می‌سازید دیگر لازم نیست نگران کیفیت باشید.

  1. تمرکز بر کاربرد کابینت

کابینت آشپزخانه باید فضای کافی داشته باشد. پس فقط به گران بودن کابینت بسنده نکنید، مخصوصاً اگر بودجه‌تان محدود باشد. اول از هرچیز باید مطمئن شوید کابینت آشپزخانه کاربردی است و نیازهای خانه را تأمین می‌کند.

  1. توجه به طرح آشپزخانه در انتخاب مدل کابینت

باید طرح آشپزخانه‌تان را هم در نظر داشته باشید چون کابینت باید به این طرح بخورد. دانستن سبک آشپزخانه انتخاب‌ها را محدود کرده و به تصمیم نهایی کمک می‌کند.

  1. فضای کافی برای نصب کابینت

فضای مورد نیاز شما چقدر است؟ آیا لوازمتان زیاد است؟ در این صورت باید برای همه وسایل فضای کافی داشته باشید. البته بهتر است از شر لوازم اضافی خلاص شوید. در این صورت فقط لوازم مهم‌تر می‌ماند.

  1. میزان بودجه

بودجه همیشه مهم است. در انتخاب کابینت باید میزان بودجه را بدانید تا بر اساس آن دست به انتخاب بزنید. اگر بودجه محدودی دارید جنس مقرون به صرفه اما باکیفیت انتخاب کنید. بسیاری از کابینت‌ها با قیمت متوسط کیفیت خوبی دارند.

  1. بررسی در کابینت آشپزخانه

در کابینت مهم است. چون گاهی اوقات سخت باز و بسته می‌شوند. برخی چندان بادوام نیستند و زود می‌شکنند. برخی از سازنده‌ها درهای مشابه دارند و اگر سبک برایتان مهم است باید به این موضوع توجه کنید. بهتر است درهای تخت و ساده را انتخاب کنید. می‌توانید درهای روکش دار را هم انتخاب کنید، اما از روکش‌های لمینت یا ترموفیل دوری کنید چون در تماس با رطوبت آسیب می‌بینند.

  1. کشوی کابینت

اگر کابینت مورد نظر کشو دارد باید کشوهای مقاوم داشته باشد. در این صورت راحت باز و بسته می‌شوند. بهتر است کابینت‌ها ساده باشند تا تمیز کردنشان سخت نباشد. باید لولاهای کشو را بررسی کنید تا راحت باز شوند و گیر نکنند. در این صورت با گذشت زمان می‌شکنند.

  1. ساخت قفسه کابینت

قفسه‌ها هم باید بادوام باشند. قفسه‌های ضخیم‌تر را انتخاب کنید تا مقاومت و استحکام بیشتر داشته باشند. چون اثاثیه آشپزخانه روی قفسه قرار می‌گیرند و باید مستحکم باشند.

  1. طراحی دستگیره کابینت

دستگیره هم یکی از مشخصه‌های مهم کابینت است که باید به آن توجه کنید. می‌توانید درهای بدون دستگیره هم داشته باشید. در این صورت لولا مهم است. در صورتی که کابینت شما دستگیره دارد باید با توجه به طرح آشپزخانه آن را انتخاب کنید.

  1. انتخاب طرح و رنگ کابینت

علاوه بر توجه به دوام کابینت باید به طرح و رنگ آن هم توجه کنید تا به آشپزخانه شما بیاید. در این صورت فضای آشپزخانه‌تان یکدست می‌شوند.

شاید خرید کابینت آشپزخانه کار ساده‌ای به نظر برسد اما اگر بخواهید تمام جوانب را در نظر بگیرید کار سخت و زمانبری خواهد بود. پس خوب وقت بگذارید و به دقت انجامش دهید.

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 243 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 26 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.