اتوبار کیمیا قدرالسهم زمین چیست؟ چگونه محاسبه میشود. | نکات مربوط به خرید و فروش خانه کلنگی - اتوبار کیمیا

اگر یک ملک قدیمی دارید یا میخواهید روی یک ملک قدیمی برای ساخت سرمایه گذاری کنید باید با قدرالسهم زمین آشنا باشید مخصوصا اگر چند واحد باشید یا به اصلاح یک از ۲ ، یک از ۳ یا یک از ۴ واحدی باشید. در این مقاله در مورد نحوه محاسبه قدرالسهم و دیگر نکات مربوط به خانه کلنگی صحبت میکنیم

قدرالسهم چیست؟

قدرالسهم آپارتمان یعنی سهمی که از زمین به هر واحد آپارتمان اختصاص داده میشود. هرچه قدر مساحت یک واحد بیشتر باشد قدرالسهم آن یا سهم زمین آن بیشتر میشود، قدرالسهم زمانی برای خرید یا فروش یک آپارتمان ارزش پیدا میکند که تعداد کمی واحد داشته باشد ، مثل یک واحد ، دو واحد و… اگر ساختمانی قدیمی باشد اما ۲۰ واحد داشته باشد از نظر ارزش به اندازه ی ملک های چند واحدی نیست به دو دلیل سهم هر واحد آپارتمانی کاهش پیدا میکند و دوم راضی کردن تمامی واحد ها کار سخت تری است. معمولا در ایران خانه های ۲۰-۲۵ سال به بالا قدرالسهمی هستند و به ارزش زمین آنها محاسبه میشود.

قدرالسهم زمین | ملک کلنگی | یک از یک

فرمول قدرالسهم زمین:

فرمول قدرالسهم به دو نحوه زیر است :

  • برای آپارتمان های تک متراژ : متراژ کل تقسیم بر تعداد واحد های آپارتمانی
  • برای آپارتمان های چند متراژی: جمع مساحت کل واحد های مسکونی تقسیم بر ( متراژ واحد آپارتمانی در متراژ کل ساختمان)
  • متراژ پارکینگ و انباری نیز اگر تمامی واحد ها نداشته باشند در قدرالسهم زمین محاسبه خواهد شد.

اصطلاحات یک از یک ، یک از دو و… چیستند؟

برای سرمایه گذاران ملک های کلنگی ملک های با تعداد واحد کمتر برای سرمایه گذاری مناسب تر است ، افرادی که نمیخواهند به هردلیل کل یک ملک کلنگی را بخرند یک واحد یا چند واحد را این مجموعه را میخرند به طور مثال اگر شخصی دو واحد از یک ملک ۳ واحدی را بخرد به اصطلاح املاک یک ملک ۲ از ۳ را خریداری کرده اند.

پهنه های طرح تفضیلی شهرداری و پلاک ثبتی به چه کاری می آیند؟

تمامی زمین هایی که در شهرها قرار دارند به پهنه های مختلف تقسیم میشوند و دارای کاربری های مختلف هستند به طور مثال پهنه ی R تنها قابلیت ساخت آپارتمان مسکونی را دارد اما پهنه ی M میتواند دارای ملک تجاری و اداری نیز باشد . به طور مثال پهنه ی M برای سرمایه گذاری یک از دو یا یک از سه مناسب نیست اگر دارای مغازه ای در پایین خود باشد اما اگر ملک به طور کامل خریداری شده یا مغازه ای نداشته باشد بسیار با ارزش است ، پهنه های دیگری مانند فضای سبز و.. نیز وجود دارد.

پلاک ثبتی شماره است که در زیر شماره پلاک شما نوشته میشود و شما میتوانید از طریق سامانه طرح تفضیلی به اطلاعات پهنه ملک مورد نظر دست پیدا کنید ، اگر پلاک شما مخدوش باشد مشکلی نیست از پلاک همسایگان خود میتوانید طرح تفضیلی کوچه را مشاهده کنید.

قیمت زمین در یک منطقه چگونه محاسبه میشود؟

قیمت زمین در شهر تهران در سال ۹۹ به صورت تقریبی به این نحو محاسبه میشود . معمولا قیمت یک آپارتمان نوساز نصف قیمت زمین در همان منطقه است ، البته این موضوع بیشتر در مورد پهنه ی r یا مسکونی کاربرد دارد. مثلا اگر در محله سعادت آباد ۷۰ میلیون تومان قیمت یک خانه نوساز باشد در همان کوچه قیمت حدودی زمین ۱۳۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان است.

پیشنهاد میشود : خرید خانه به قیمت و موارد مهندسی خانه

مشارکت در ساخت چیست؟ چگونه رسمیت پیدا میکند؟

اگر شخصی بخواهد در یک ملک بزرگ تر از بودجه ی خود شریک شود و فروشندگان بخواهند ملک خود را شریک شوند مشارکت در ساخت انجام میشود معمولا پیمانکار ۴۰ درصد و کارفرما ۶۰ درصد از واحد های ساخته شده را صاحب میشود ، این قرارداد در بنگاه های معاملات املاک بسته میشود.

اگر درگیر و دار خرید و فروش خانه هستید و این پست به شما کمک کرد ، از اتوبار اینترنتی اتوبار کیمیا میتوانید اسباب کشی خود را رزرو کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 281 views بار دسته بندی : توصیه‌های اسباب کشی تاريخ : 30 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.