اتوبار کیمیا متد کنماری – konmari چیست؟ | یک متد برای مرتب کردن وسایل - اتوبار کیمیا

متد کنماری یک روش برای مرتب کردن وسایل است که ماریو کندو مبتکر این روش آن را در کتاب خود : جادوی متحول کردن زندگی : مرتب کردن | life-changing magic of tidying up توضیح داده است در این مقاله به متد کنماری میپردازیم.

اصل اساسی روش کنماری

 KonMari به شما یاد می دهد وقتی می خواهید خانه خود را مرتب کنید یک سؤال ساده بپرسید. از هر موردی که در خانه شما وجود دارد سوال کنید : آیا این باعث شادی می شود؟ اگر چنین نیست ، از شر آنها خلاص شوید.

جذابیت روش کنماری ماری کوندو این است که می تواند برای همه بخش های زندگی شما اعمال شود. از استفاده هنگام تاکردن لباس خود گرفته تا تغییر دیدگاه در روابط شما!

به همین دلیل است که ما این چک لیست زندگی KonMari را درست کردیم تا شما بتوانید در اوقات فراغت خود بخوانید . برای کسب اطلاعات بیشتر این مقاله را تا آخر بخوانید و در صورت تمایل در یوتیوب برنامه های ماریا کندو را دانلود کنید.

نحوه شروع استفاده از روش KonMari

اولین قدم KonMari به شما دستور می دهد تا در تلاش برای تمیز کردن درهم و برهمی وسایل موجود در خانه خود باشید. سپس سؤال زیر را از خود بپرسید: آیا این وسیله باعث شادی می شود؟ مواردی که باعث شادی واقعی می شوند همیشه منطقی نیستند.

به عنوان مثال ، سازنده روش ماری کوندو از اولین باری که او KonMari را در زندگی خود به کار برده است ، میگوید : کوندو یک تی شرت قدیمی داشت که از یک نمایشگاه (معروف به پیراهن Kiccori) بود که سالها پیش در آن شرکت کرده بود . پیراهن قدیمی و خزداری بود که او تصمیم گرفت تا آن را حفظ کند زیرا خاطرات خوبی را از مدتها پیش برایش به ارمغان می آورد.

کوندو می گوید : “اگر بدون شک می توانید بگویید ،” من واقعاً این را دوست دارم! “مهم نیست که دیگران چه میگویند ، و اگر خودتان را به خاطر داشتن چنین دوست دارید ، دیگران را نادیده بگیرید!

نگه داشتن اموال شخصی که فقط موجب خوشحالی شما می شود (و خلاص شدن از شر چیزهایی که نمی توانند) شما را ملزم می کند تا با جدیت با هر یک از دارایی های ملموس خود مقابله کنید و سپس شما را مجبور کند در مورد انواع کارهایی که می خواهید انجام دهید خودتان را قضاوت کنید.

۵ نکته برای استفاده از روش KonMari

نکات مختلفی وجود دارد که برای استفاده موفقیت آمیز KonMari در خانه خود باید انجام دهید. برای شروع :

  • مرتب کردن همه وسایل به یکباره
  • تجسم کنید
  • تعیین کنید آیا وسیله “باعث شادی می شود”
  • مرتب سازی بر اساس طبقه بندی احساسی
  • مرتب کردن و مرتب کردن

به یاد داشته باشید: تنها نگرانی واقعی شما باید کشف این باشد که وسیله شما چه خوشی را به زندگی شما می آورد.

راهنمای متد مرتب کردن konmari

۱. مرتباً همه جا را مرتب کنید

به جای تمیز کردن یک اتاق در روز ، تمام روز (یا آخر هفته) را برای مرتب کردن اختصاص دهید. اگر فقط در یک بازه زمانی طولانی یک اتاق مرتب کنید ، باعث می شود ظرف مدت چند هفته یا چند ماه دوباره کثیف شود.

این ممکن است کمی دلهره آور به نظر برسد. همه ما وقت یا اراده ای برای مقابله با خانه های خود نداریم. اخم نکن! ماری کوندو دوست داشتنی توصیه می کند اگر می توانید همه کارها را در یک روز انجام ندهید ، پس انجام ندهید!

روش گسیختگی konmari

۲. مقصد را تجسم کنید

قبل از اینکه چیزها را بیرون بیاندازید ، تصور کنید سبک زندگی ایده آل شما زندگی چیست. داشتن اهداف مشخص مانند “من می خواهم مثل الهه زندگی کنم ، احاطه شده با زیبایی و هارمونی” بسیار بهتر است از “من می خواهم در یک خانه تمیز زندگی کنم”.

KonMari می آموزد که با فکر کردن در چنین شرایط عینی می توانید به طور
دقیق تر خانه و سبک زندگی مورد نظر خود را تجسم کنید.

تجسم در konmari

۳. مشخص کنید که آیا مورد “باعث شادی می شود”

درس های ماری کوندو نشان می دهد که با تمرکز روی آنچه شما را خوشحال نمی کند و فقط به دعوت نارضایتی به زندگی منجر میشود. اگر به خانه خود نگاه کنید و به آن مواردی بپردازید که نمی توانید تحمل کنید ، تازه منفی بیشتری ایجاد می کنید.

درعوض در آموزش KonMari ، شما باید بر آنچه دوست دارید تمرکز کنید. با برجسته کردن مواردی که شادی شما را به همراه می آورد ، چیزهای بدون لذت فقط کنار می روند.

جرقه شادی کنماری

یک مورد را انتخاب کنید ،
آنرا لمس کنید و از خود بپرسید که این “جرقه شادی” در زندگی شما است. اگر
نه ، آن را کنار بگذارید.

KonMari اظهار دارد که شما باید قبل از خلاص شدن از شر ، همه وسایل را لمس کنید. در این مرحله نیازی به وارد کردن هرگونه تفکر منطقی نیست. شما باید مورد را احساس کنید. از عواطف و احساسات خود استفاده کنید تا تصمیم بگیرید که آیا چیزی را نگه دارید یا خیر.

۴. مرتب سازی بر اساس طبقه بندی ، مکان بندی لازم نیست.

بیشتر افراد اقلامی را در همان دسته در مکانهای مختلف ذخیره می کنند. به عنوان مثال ، شما احتمالاً در کمد ، زیر رختخواب و کمد خود لباس دارید. بنابراین به جای مقابله با کمد ، ابتدا مسئله لباس های خود را حل کنید.

تا کردن لباس ها با روش konmari

تک تک لباس های خود را پیدا کنید و آنها را روی کف اتاق نشیمن خود بگذارید. در ادامه بخوانید تا دریابید که چگونه لباس هایتان را مانند ماری کوندو چید و چگونه از KonMari در خانه استفاده کنید.

۵. مرتب کردن به ترتیب

Kondo به نظم ایده آلى رسیده است که باید مثل آن مرتب کنید ، که ما آن را به یک لیست KonMari در حال تغییر و تحول در زندگی تبدیل کردیم.

  • لباس ها
  • کتابها
  • مدارک
  • کومونو (موارد متفرقه)
  • احساساتی

سپس می توانید همه موارد را از هر دسته در زیر گروه ها جدا کنید که این روند حتی ساده تر خواهد شد. به عنوان مثال ، دسته “لباس” می تواند به صورت فصلی تقسیم شود. ایجاد زیرمجموعه های شخصی شما باعث می شود تجسم آنچه را که دارید ، آنچه را که نیاز دارید ، انجام دهید و ببینید که چه چیزی باعث خوشحالی شما نمی شود.

KonMari برای لباس های شما

قبل از اینکه بتوانید لباس هایتان را مثل ماری کوندو مرتب کنید و سازماندهی کنید ، لازم است وسایل اضافی کمد ، قفسه سینه یا کمد لباس خود را از بین ببرید. KonMari می آموزد که هر مورد را نگه دارید و بپرسید که آیا این وسیله احساس شادی را به شما میدهد ، اگر نیازی به نگه داشتن آن نیست پس اجازه ندهید اتاق خواب شما را به هم بریزد. ماری کوندو به جای رهایی از شر آنها ، با احترام از مواردی که باعث ایجاد شادی شما نمی شود ، دوری میکند.

موارد روزانه

اگر به کمد ها ، گاراژها و حتی زیر تختخواب های خود نگاهی بیندازیم ، این یک فرصت خوب است که یک روز لباس “روز” را پیدا کنیم. “روزی به این مورد نیاز خواهم داشت ، بنابراین باید آن را نگهدارم .” آخرین باری که موردی مثل آن نیاز داشتید کی بود؟ آخرین باری که حتی متوجه آنها شدید کی بود؟

به گفته ماری کوندو ، وسایل وقتی در خانه بی استفاده می شوند ، از عزت خود سلب می شوند. نکته مثبت این است که آنها را رها کنیم. اما “رها کردن” به این معنی نیست که شما نمی توانید وسایل را ذخیره یا اهدا کنید!

روش های تاکردن ماری کوندو مشهور است – این “پرستار بچه ذن” واقعاً می تواند یک کشو جوراب را سازماندهی کند. شما می توانید جوراب های تاشو ماری کند. میتوانید ژاکت های تاشو ، شلوار جین ، پیراهن و غیره را با ماری کوندو جستجو کنید! به سرعت خواهید فهمید که یادگیری چگونگی مرتب کردن این زن درسی است که به صورت بصری تدوین شده است.

ویدیو های ماری کندو را میتوانید در یوتیب پیدا کنید.

نحوه استفاده از KonMari برای خانه شما

می دانید می توانید از روشهای KonMari ماری کوندو برای جابجایی و سازماندهی نحوه چیدمان لباس و ترتیب کمد لباس خود استفاده کنید. اما می توانید از این روش نیز برای خانه خود استفاده کنید. استفاده از ماری کوندو برای خانه شما روشی درخشان برای خنثی کردن محیط فضای خانه شماست. این یک راه عالی برای تمرکز روی چیزهایی است که شما را شاد و خوشبخت می کند.

چک لیست خانه

چگونه خانه خود را مانند ماری کوندو تحلیل کنیم روش KonMari برای خنثی کردن خانه شما با مرتب کردن تمام اتاق های فضای شما است. ماری کوندو توصیه می کند خانه خود را مرتباً مرتب کنید. با این حال ، بسیاری از ما وقت (و صبر) نداریم تا خانه های خود را در یک روز تمیز و مرتب کنیم. برای کسانی که برای زمان تحت فشار قرار بگیرند ، KonMari می آموزد که بر اساس طبقه بندی احساسی و نه به ترتیب سازماندهی کنند.

چگونه خانه خود را با استفاده از KonMari دکوراسیون کنیم

طراحی خانه خود با استفاده از KonMari به طور طبیعی از فضایی که ایجاد کرده اید از طریق جابجایی است. هنگامی که از روش KonMari در خانه خود استفاده کردید ، فضای بیشتری برای شما فراهم خواهد شد تا کارهایی را که دوست دارید انجام دهید! تمام مدت در محاصره اموالی هستید که شما دوست دارید.

آشپزخانه ماری کوندو سازماندهی
شده است

نکته اصلی KonMari برای طراحی منزل شما نشان دادن ارزشمندترین و محبوب ترین دارایی های شما است. به این ترتیب ، کالایی که شادی شما را به همراه دارد ، هر زمان که وارد یک اتاق شوید ، به شما سلام می کند. بنابراین ، شما در زندگی روزمره شادتر خواهید بود.

همه چیز فقط سبک است! اگر
به برخی از الهامات طراحی نیاز دارید ، وبلاگ های مینیمالیستی منبع خوبی هستند!

نمی توانم رها کنم؟

اگر نتوانید برخی از وسایلتان را طبق دستور KonMari خلاص کنید ، تنها نیستید! روش KonMari یک راهنمای عالی برای بهتر کردن خانه شما است ، اما این بدان معنی نیست که شما باید آن را مو به مو دنبال کنید.

ما فکر می کنیم که روش KonMari ابزاری خارق العاده در زنده کردن مجدد خانه است. اگر کودک نوپای شما به گهواره احتیاج نداشته باشد ممکن است شما را شاد کند. اما اگر بچه های بیشتری در آینده غیرممکن نیستند ، ذخیره کردن گهواره برای مدتی ایده خوبی است. مطمئناً اینکار به شما شادی می بخشد.

ماری کوندو در نتفلیکس

برای کسانی که علاقه دارند ببینند ماری کوندو کارهای خود را چگونه در خانه های واقعی انجام می دهد ، نتفلیکس اولین فصل از نمایش جدید را با عنوان “مرتب سازی با ماری کوندو” آغاز کرده است . در اپیزودها ، ماری با کمک یک مترجم ژاپنی ، از خانه های خانواده ها و افرادی که در وسایل خود غرق شده اند بازدید می کند و به یک راه معقول و منطقی برای بیرون آمدن از بازار شام میرسد

اگر این مطلب را پسندیدید دیگر مطالب وبلاگ اتوبار کیمیا را مکطالعه کنید و اگر در شرف اسباب کشی هستید و میخواهید از شر وسایل اضافی خلاص شوید و این مقاله به شما کمک کرده است . اتوبار خود را نیز از اتوبار کیمیا سفارش دهید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 305 views بار دسته بندی : توصیه‌های اسباب کشی تاريخ : 30 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.