اتوبار کیمیا محله های اداری تهران کدامند؟ | مناطق اداری تهران - اتوبار کیمیا

تهران یکی از شهر های شلوغ دنیا پر از ساختمان های بسیار است ، در بین این تجمع ساختمان ها محله هایی هستند که روز ها شلوغ تر و شب ها اندکی خلوت تر هستند به دلیل آنکه ساختمان های اداری بیشتری را در خود جای داده اند در این مقاله به بررسی محله های اداری تهران میپردازیم.

منطقه ی سه و منطقه ی شش | اداری ترین مناطق تهران

مناطق شش و مناطق سه تهران ، اداری ترین مناطق تهران هستند. بسیاری از دفاتر شرکت ها و همچنین بسیاری از وزارت خانه ها در این مناطق قرار دارند .

منطقه ۳ تهران

منطقه ی ۳ یکی از کوچک ترین مناطق تهران است اما این منطقه از لحاظ رتبه ی توسعه یافتگی در رتبه ی اول در میان مناطق تهران قرار دارد. منطقه ی ۳ برخلاف تراکم زیاد ساختمان بعد از مناطق ۹ ، ۲۲ و ۲۱ کمترین میزان جمعیت را دارد که خود نشان دهنده ی این است که بسیاری از ساختمان ها در این محله مسکونی نیستند و اداری هستند. منطقه سه شامل محله ی بزرگ ونک که خود به چند محله ی شیخ بهایی ، شیراز ، سرخه بازار ، برزیل و.. تقسیم میشود ، میرداماد ، جردن یا امانیه ، ظفر ، قلهک ، دولت ، بخش بزرگی از پاسداران ، سیدخندان و اختیاریه است. همچنین چون منطقه ی ۳ نه در طرح ترافیک و نه در طرح زوج و فرد قرار دارد از لحاظ دسترسی با ماشین شخصی بسیار مناسب میباشد. اما هنگام پارک کردن احتمالا به مشکل پیدا کردن جاپارک برمیخورید.

مناطق اداری تهران منطقه 3 و 6

منطقه ۶ تهران

منطقه ی ۶ تهران یکی از مناطق مرکزی رو به شمال تهران است، رتبه ی توسعه یافتگی آن ۷ ام و معروف به قلب پایتخت است. دانشگاه ها در این منطقه باعث شده است که ادارات و شرکت هایی که وابسته به دانشگاه ها ، اساتید یا دانشجویان هستند در این منطقه متمرکز شوند. امیرآباد ، یوسف آباد ، توانیر ، وزرا ، بهجت آباد ، کریم خان ، شهرک والفجر ، فاطمی و ایرانشهر از محله های منطقه ۶ هستند. نصف بالایی این منطقه در طرح زوج و فرد سابق ( منطقه آلودگی هوا) و نصف دیگر آن در طرح ترافیک قرار دارد . دسترسی زیاد مترو و اتوبوس در این منطقه باعث شده است تا کارمندان بتوانند به راحتی به محل کار خود در این مناطق برسند.

ترافیک محله های اداری تهران

دیگر محله های اداری که درمناطق دیگر واقع شده اند

عباس آباد

عباس آباد محله ی بزرگی است که در منطقه ی ۷ تهران واقع شده است ، همچنین نام قدیم خیابان شهید بهشتی نیز عباس آباد بوده است . سهروردی ، آپادانا و نیلوفر از خیابان های مهم این منطقه هستند.

فردوسی

میدان فردوسی یکی از اصیل ترین و قدیمی ترین مناطق تهران است ، این منطقه در بخش شمالی منطقه ۱۲ قرار دارد . که در خود ادارات و ساختمان های اداری را در خود جای داده است.

ستارخان

محله ی بزرگ ستارخان یکی از محله های منطقه ی ۲ تهران است ، این منطقه شامل ساختمان های اداری و همچنین ساختمان های مسکونی زیادی است . بیشتر ادارات در نزدیکی خیابان اصلی ستارخان واقع شده اند . مطلبی در مورد محله دریان نو یکی از محله های ستارخان منتشر شده است میتوانید آن را مطالعه کنید.

به طور کلی در بسیاری از محله های تهران خیابان های اصلی شامل مراکز اداری میشوند اما محله های نام برده ، محله هایی هستند که ساختمان های اداری بیشتری در آنها دیده میشود. اگر میخواهید نیاز به خدمات باربری برای شرکت ها دارید میتوانید به سایت اتوبار کیمیا مراجعه کنید. همچنین اگر از این مطلب خوشتان آمده است میتوانید به دیگر مطالب بلاگ اتوبار کیمیا سر بزنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 745 views بار دسته بندی : محله‌های تهران تاريخ : 30 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.