اتوبار کیمیا معرفی محله جردن | علت نام گذاری آن - اتوبار کیمیا

محله جردن شامل چندین ریز محله مثل امانیه ، کاووسیه ، داودیه و… را شامل میشود. خیابان جردن که هم اکنون به چندین بخش تقسیم شده است از میدان آرژانتین شروع شده و با رسیدن به خیابان مریم در الهیه پایان میبابد. خیابان جردن بعد از انقلاب به خیابان آفریقا تغییر نام پیداکرد و پس از فوت نلسون ماندلا این خیابان به اسم نلسون ماندلا تغییر داده شد.

محله جردن

محله جردن بیشتر به جردن شمالی و بالاتر از چهارراه جهان کودک تا خیابان مدرس گفته میشود ، خیابان جردن همچنان در میان عامه مردم به این نام شناخته میشود و در گذشته نه چندان دور پاتق دختر و پسرها و مرکز دوردور آنها بود که به خیابان های ایران زمین و اندرزگو انتقال پیداکرد!

علت نام گذاری خیابان جردن

این خیابان به افتخار بنیان گذار مدرسه البرز و آموزشکده دخترانه آمریکایی تهران ، ساموئل مارتین جردن ، خیابان جردن نام گذاری شده بود.

محلیت محله جردن

این محله ترکیبی از ساختمان های اداری ، تجاری و مسکونی است . از کوچه های دنج گرفته تا کوچه هایی که دوبله پارک میکنند در این محله به چشم میخورد . مانند بسیاری از محله های منطقه ۳ تهران این محله نیز محله ای اداری بوده و خانه های مسکونی آن قیمتی گران تر از میانگین قیمت خانه در تهران دارد. بسیاری از سفارت خانه ها در این محله قرار دارد.

پیشنهاد میشود : مطلب محله های اداری تهران

جردن یکی از سنگین ترین ترافیک ها را در طول شبانه روز دارد به طوری که چراغ قرمز تقاطع اسفندیار در زمان های شلوغ میتواند حداقل نیم ساعت از وقت شما را بگیرد! چندین دسترسی به بزرگراه مدرس داشته ، از کوچه پس کوچه میتوانید به بزرگراه نیایش ( آیت الله هاشمی رفسنجانی ) دست پیدا کنید و اگر جردن را به سمت جنوب بروید بزرگراه های رسالت و همت بر سر راه شما قرار میگیرد.

شما میتوانید از این لینک برای محله جردن درخواست اتوبار بدهید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 352 views بار دسته بندی : محله‌های تهران تاريخ : 30 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.