اتوبار کیمیا نگهداری گربه در آپارتمان | مزایا ، معایب و نکات - اتوبار کیمیا

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که میخواهید تصمیم بگیرید که آیا به عنوان حیوان خانگی گربه ای را خریده یا به سرپرستی بگیرید ، این مقاله برای شما نوشته شده است . نگهداری گربه در آپارتمان مزایایی بر شما و گربه دارد همچنین میتواند معایبی برای شما و خود گربه داشته باشد اگر این نکات رعایت نشود.

باوری غلط در مورد گربه ها | گربه ها بی عاطفه هستند

گربه ها در حقیقت بسیار موجوداتی هستند که احساسات را درک میکنند ، تنها این موجودات از سگ ها سخت تر احساسات خود را بروز میدهند و اندکی پیچیده تر از آنها هستند همچنین سگ ها عموما شما را صاحب خود میبینند اما در اکثر گربه ها این مورد برعکس است و گربه تصور میکند که او صاحب شماست و شما باید به او احترا بگذارید.

گربه ها در اسباب کشی

گربه از کدام نژاد بگیرم؟ | چگونه گربه ی خود را انتخاب کنم

مانند سگ ها گربه ها نیز دارای نژاد های زیادی هستند و هرکدام خصوصیات رفتاری متفاوتی دارند ، از گربه ی پرشین تنبل و اخمو گرفته تا گربه ی اسکاتلندی قلدر ، گربه ی بدون مو اسفینکس ، گربه ی بازگوش بنگالی و…

بیماری های مشترک بین گربه و انسان

مانند تمامی حیوانات گربه نیز با انسان دارای بیماری های مشترکی است که تعداد بیماری های مشترک آن از سگ با انسان بیشتر میباشد . سرماخوردگی عادی یا کرونا ۲۰۱۹ بیماری های مشترک بین گربه ها و انسان ها هستند. بیماری خارش گربه ای ، کرم حلقوی ، سالمونلا و … بیماری های هستند که ممکن است گربه ی شما به شما انتقال بدهد پس از قبل از این که بخواهید گربه ای را به سرپرستی بگیرید باید واکسن های مربوطه و داروهای ضد انگل را به او بدهید، همچنین باکسی که گربه در آن زندگی میکند را از آشپزخانه دورکنید.

بیشتر بخوانید : اسباب کشی قبل از سال تحصیلی

در چه مواقعی باید نگران گرفتن بیماری از گربه باشم؟

زنان حامله ، افراد مبتلا به ایدز ، افراد با سن بالا ، کسانی که به تازگی عمل پیوند اعضا انجام داه اند ، افرادی که به تازگی شیمی درمانی کرده اند و به طور کلی افرادی که سیتم ایمنی ضعیفی دارند باید بیشتر نگران تماس با گربه ها باشند . افرادی که مشکل خاصی ندارند نباید نگرانی در مورد گربه داشتن داشته باشند.

موی گربه | چگونه از موی گربه خلاص شوم؟

اگر چه ناباروری موی گربه بیشتر شبیه افسانه است اما آلرژی به موی گربه یک امر شایع است ، برای راحت تر بودن گربه های کم مو را به سرپرستی بگیرید همچنین مدام جارو برقی بزنید و از جاروهای دستی چسب دار که مو ها را جمع میکنند بگیرید. یک رژیم مناسب به گربه ی خود بدهید تا موی کمتری از او بریزد و هنگام ناز کردن سعی کنید با یک شانه ی نرم موهای اضافه را از بدن او جدا کنید. همچنین باید بپزیرید با تمامی این اقدامات باز هم در هنگام رسیدن فصل های زمستان و تابستان به دلیل تغییر ضخامت مو و رشد موی جدید این پروسه با شما خواهد بود.

چگونه محیط خانه را برای گربه ی خود مناسب کنیم؟

همانطور که محیط خانه برای شما باید مناسب باشد هنگامی که تصمیم به نگهداری از گربه میگیرد باید آپارتمان را برای نگهداری از گربه مناسب کنید.

  • محیطی را برای استراحت گربه بدون سروصدا فراهم کنید
  • دسترسی مناسب برای توالت مناسب را برای گربه فراهم کنید
  • نقاطی را برای پنهان شدن گربه درست کنید.
  • اسباب بازی هایی برای او تهیه کنید یک گربه روزها با یککاموای ساده میتواند سرگرم باشد.
  • مطمئن شوید که گربه میتواند بازی کند
  • مطمئن شوید دمای خانه همیشه مناسب است.
  • گربه ها نیز مانند ما به بیماری های مختلف مبتلا میشوند ، داشتن یک محیط بهداشتی توصیه میشود
  • گربه ها بسیار به قلمرو خود پایبند هستند در صورت اسباب کشی ، باید آنها را درخانه ی جدید به همراه وسایلی که بوی آشنا بدهند نگه داری کنید تا به محیط جدید عادت کنند. دو هفته معمولا زمان مناسبی است

اگر از مطلب نگهداری از گربه در آپارتمان خوشتان آمده است ، میتوانید دیگر مطالب بلاگ اتوبار کیمیا را مطالعه فرمایید . اگر در نزدیکی اسباب کشی خود هستید میتوانید با استفاده از این صفحه برای روز مقرر سرویس اسباب کشی رزرو کنید. مقاله ی سگ ها و اسباب کشی و بهترین حیوان خانگی به شما پیشنهاد میشود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 670 views بار دسته بندی : توصیه‌های اسباب کشی تاريخ : 30 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.