اتوبار کیمیا همه چیز درباره تعمیر مبل با سنجاق  - اتوبار کیمیا

اگر اخیرا متوجه شده‌اید که مبل خانه‌تان مثل سابق پف کرده نیست و حالتی فرورفته پیدا کرده است، شما را به خواندن ادامۀ مقاله دعوت می‌کنیم. دلایل متعددی فرورفته به نظر رسیدن مبل وجود دارد مثلا ممکن است چوب و اسکلت مبل نیاز به تعمیر داشته باشد یا پف بالشتک‌های نشیمن خوابیده باشد و مبل ظاهری فرونشسته به خود بگیرد. در ادامه شما را بیشتر با دلایل فرورفتگی مبل و راه‌حل‌های مختلف این مشکل آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

مبل

دلیل فرورفتگی کاناپه چیست؟

اولین قدم برای حل این مشکل این است که بدانید دقیقاً چه چیزی باعث ایجاد آن شده است. فرورفتگی می‌تواند در اثر قدیمی شدن کوسن‌ها و یا حتی مشکلاتی مربوط به اسکلت خود مبل باشد.

  1. کوسن‌های نشیمن باید دوباره پر شوند:

راحت‌ترین راه برای درست کردن این فرورفتگی، پر کردن دوبارۀ بالشتک‌ها است. ابتدا با دقت کوسن‌ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که کماکان محکم هستند یا خیر. اگر نبودند، بایستی زیپ آن‌ها را باز و دوباره پرشان کنید تا حالتی محکم و یک دست و پف کرده به خود بگیرند.

  1. اسکلت مبل دچار مشکل شده است:

دومین علت پشت فرورفتگی مبل، مشکلات مربوط به اسکلت است. در این مرحله احتیاج به کمک دارید. مبل را برعکس روی زمین بگذارید و قسمت پشتی آن با درآوردن سوزن منگنه‌ها را جدا کنید. سپس اسکلت مبل را با دقت چک کنید و اگر شکستگی یا خم شدگی در قسمت چوبی مشاهده کردید، وقت آن است که اسکلت را تعمیر یا تعویض کنید.

  1. مشکلات مربوط به فنر:

یکی دیگر از دلایل احتمالی برای فرورفتگی مبل، مشکلات مربوط به فنرها است. باز هم نیاز دارید که مبل را برعکس روی زمین قرار دهید تا دسترسی و دید بهتری به فنرها داشته باشید. اگر فنری از جای خود در رفته و یا شکسته بود، بایستی آن را تعویض کنید.

طراحی مبل

 

تعمیر اسکلت مبل:

 

مانند ساختمان سازی، ساختن مبل نیز به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. مبلمان دارای اسکلت با جنس‌های مختلفی هستند مانند چوب، فلز، فنر و یا ترکیبی از آن‌ها. بسته به جنس اسکلت، تعمیر آن‌ها نیز فرق می‌کند. مثلاً اگر اسکلت از جنس چوب باشد، بایستی قسمت‌های شکسته و خم شده را با قسمت‌های جدید تعویض کنید. در ضمن نیاز دارید که میخ‌ها نیز عوض شوند. به طور کلی با اندازه گیری دقیق، قطعات چوبی جدید را از بازار تهیه و قسمت‌های مشکل‌دار را تعویض کنید.

تعمیر اسکلت‌های فلزی کمی پیچیده‌تر است اما قسمت خوب ماجرا اینجاست که معمولاً نیازی به تعویض کلی پیدا نمی‌کنند زیرا اسکلت‌های فلزی به سختی شکسته می‌شوند و ممکن است تنها کمی خم شده باشند. در این صورت می‌توانید آن‌ها را صاف کنید.

اگر فنرهای فلزی درون مبل خم و یا شکسته‌اند، می‌توانید به راحتی آن‌ها را تعویض کنید.

انواع مبل

تعویض و پرکردن دوبارۀ بالشتک‌های نشیمن مبل:

اگر بالشتک‌ها تنها قسمت‌هایی از مبل هستند که فرونشسته‌اند، کار شما راحت می‌شود! در این صورت می‌توانید تنها بالشتک‌ها را عوض کنید که همین امر باعث ایجاد تنوع در خانه نیز می‌شود و به مبل قدیمی‌تان ظاهری نو می‌بخشید. اولین قدم این است که زیپ کاور بالشتک‌ها را باز کنید و سپس تصمیم بگیرید که آیا می‌توان بالشتک‌ها را دوباره پر کرد یا اینکه بایستی به کلی آن‌ها را تعویض کنید. اگر فوم درون آن‌ها کاملاً خوابیده بود، می‌توانید از فوم‌های جدید استفاده کنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا کاور بالشتک را دربیاورید. طول، عرض و ارتفاع بالشتک را اندازه بگیرید. فوم تعویضی کاملاً باید در این ابعاد باشد. برای برش دادن فوم می‌توانید از چاقو و یا کاتر استفاده کنید. اگر دقیقاً نمی‌دانید که از چه نوع فومی استفاده کنید، بهتر است از انواع متراکم‌تر آن استفاده کنید تا گذر زمان دیرتر فرورفته شوند.

سخن پایانی درباره تعمیر و نگهداری از مبل:

اگر هیچ کدام از روش‌های بالا به کارتان نیامد، می‌توانید از افراد حرفه‌ای کمک بگیرید و کار را به تعمیرات مبل بسپارید تا به طور کلی روکش و یا اسکلت مبل را عوض کنند. برای گرفتن قیمت تعمیر مبل در شهرهای ایران بهترین کار سرزدن به بازار خدمات سنجاق است. اینکه در کدام شهر هستید را انتخاب کنید، مثلا اگر در تهران زندگی می‌کنید باید با تعمیرکار مبل تهران کار کنید بنابراین یک درخواست تعمیر مبل ثبت می‌کنید و بعد از چند دقیقه پیشنهاد انجام کار متخصصان این زمینه از خدمات را دریافت می‌کنید. در این مرحله با مقایسه قیمت و امتیاز و نظرات مشتریان قبلی یک متخصص می توانید انتخاب آگاهانه تری را تجربه کنید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 259 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 13 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.