اتوبار کیمیا چگونه از آسیب دیدن در اسباب کشی جلوگیری کنیم؟ - اتوبار کیمیا

همه ما می‌دانیم اسباب کشی کردن یک کار پراسترس و سخت است. اما یکی از مواردی که می‌تواند حمل اثاثیه منزل را دشوار کند، آسیب دیدن هنگام اثاث کشی است. کمردرد، گرفتگی عضلات، شکستن دست یا پا از جمله صدماتی است که به افراد وارد می‌شود. احتیاط در حمل بار می‌تواند از آسیب دیدن جلوگیری کند. برای اینکه از صدمه دیدن در امان بمانید، انجام یکسری نکات می‌تواند به شما کمک کند. پس این مطلب را با اتوبار کیمیا دنبال کنید تا از آسیب دیدن در اسباب کشی جلوگیری کنید.

مردی که هنگام اسباب کشی آسیب دیده است

برای اسباب کشی برنامه‌ریزی کنید

زمانی که قصد دارید کارهای اثاث کشی را شروع کنید، کارهای خود را برنامه‌ریزی کنید. شرایط خانه را نسبت به جابجایی وسایل بررسی کنید. در واقع ابتدا نسبت به کارها فکر کنید، سپس آنها را عملی کنید. به عنوان مثال، زمانی که متوجه می‌شوید مبل از در رد نمی‌شود، به جای فشار آوردن به مبل، یک راه دیگر را برای جابجایی مبل ارزیابی کنید. در طول برنامه‌ریزی، به دور نگهداشتن کودکان و حیوانات خانگی در روز اسباب کشی فکر کنید. این کار آنها را از خطرات احتمالی دور خواهد کرد.

کارهای اسباب کشی را قبل از انجام مرور کنید. تمامی شرایط را بررسی کنید تا از اتفاقات ناگوار جلوگیری کنید. هر چقدر بر انجام کارها تسلط داشته باشید، میزان خطرات احتمالی کاهش پیدا می‌کند. هنگام حمل اثاث، به تیم باربری توضیح دهید که چگونه می‌توانند وسایل را جابجا کنند. برنامه‌ریزی می‌تواند فشار روانی کمتری به شما و اعضای خانواده وارد کند.

کارتن‌ها را محکم بسته بندی کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی، محکم بستن کارتن اسباب کشی است. زمانی که لوازم خانه را در کارتن قرار دادید، آن را با چسب کارتن محکم بسته بندی کنید. پایین کارتن را برای احتیاط بیشتر، چندبار چسب بزنید. اگر از کارتن دست دوم استفاده می‌کنید، تمام بدنه کارتن را با چسب کارتن محکم بچسبانید. همچنین، استفاده از روبان و طناب برای محکم کردن کارتن بسیار مفید است. لازم به ذکر است، از کارتن‌های خشک و ضخیم برای بسته بندی استفاده کنید. در ضمن، سعی کنید وزن کارتن اسباب کشی زیاد و سنگین نشود. سنگینی کارتن باعث آسیب دیدن به کمر می‌شود.

محکم بستن کارتن با چسب کارتن

وسایل را اصولی حمل کنید

برای اینکه به بدن شما آسیبی نرسد، رعایت کردن یکسری نکات برای حمل بار توصیه می‌شود. برای بلند کردن وسایل، از زانوهای خود کمک بگیرید. بلند کردن کارتن با کمر، به کمر و ستون فقرات صدمه می‌زند. کارتن‌های بزرگ و سنگین را به سمت جلو هل بدهید. کشیدن وسیله سنگین به عقب، آسیب جدی به کمر وارد می‌کند. یک نکته مهم، زمانی که وسیله‌ای را حمل می‌کنید و نیاز به چرخیدن دارید، با استفاده از پاهای خود بچرخید. چرخیدن با لگن، آسیب جدی به ستون فقرات و لگن شما وارد می‌کند. محتاط گام برداشتن و نگاه کردن به زمین از موارد مهمی است که می‌تواند از آسیب دیدن در اسباب کشی جلوگیری کند. همچنین، از حمل کردن وسایل در بالای سر خود جداً پرهیز کنید.

برای اینکه در اسباب کشی آسیب نبینید، به واکنش‌های جسمی خود توجه کنید. اگر در ناحیه‌ای از بدن احساس درد کردید، از کار کردن دست بکشید. قبل از حمل بار، بدن خود را با حرکات کششی و نرمشی گرم کنید. آرامش خود را هنگام حمل اثاثیه حفظ کنید. تا جایی که امکان دارد از ابزار مخصوص حمل بار مثل چرخ دستی و طناب استفاده کنید. همچنین، از حمل طولانی مدت بارها پرهیز کنید.

برای اسباب کشی لباس مناسب بپوشید

برای اینکه شرایط راحتی را در اثاث کشی سپری کنید، لباس راحت و مناسبی بپوشید. به دلیل اینکه در روز اسباب کشی، در رفت و آمد هستید و عرق می‌کنید؛ از لباسی استفاده کنید که بتوانید به راحتی تحرک داشته باشید. معمولا افراد از لباس‌ها و کفش‌های ورزشی استفاده می‌کنند. لباس‌های ورزشی منعطف و پرکشش هستند که افراد با پوشیدن آنها احساس راحتی می‌کنند. همچنین، استفاده از دستکش کار هنگام اسباب کشی می‌تواند از صدمه دیدن دست و انگشتان شما محافظت کند. پوشیدن لباس متناسب با فصل نیز می‌تواند از سرماخوردگی یا گرمازدگی افراد جلوگیری کند.

زنی خوشحال در حمل کارتن اسباب کشی

به آب و هوا توجه کنید

آگاهی از آب و هوا در روز اسباب کشی می‌تواند از یکسری اتفاقات مثل سرما خوردن جلوگیری کند. در فصل تابستان، آب خنک همراه خود داشته باشید. اتاق‌های خانه را خنک نگهدارید تا دچار عرق‌سوزی و گرمازدگی نشوید. استفاده از عینک آفتابی، کرم ضدآفتاب و کلاه می‌تواند از آسیب‌های پوستی در گرما جلوگیری می‌کند.

در فصل زمستان، سعی کنید از لباس‌های گرم استفاده کنید. هنگام اثاث کشی، بدن خود را گرم نگهدارید. نوشیدن چای، قهوه و شکلات داغ می‌تواند به گرمای بدن شما کمک کند. در طول اسباب کشی، دمای خانه را با استفاده از بخاری و شوفاژ گرم نگهدارید. همچنین، پوشیدن کاپشن، دستکش و کلاه می‌تواند شما را در برابر سرما خوردن و آنفلوآنزا محافظت کند.

از یک شرکت باربری کمک بگیرید

کار اسباب کشی را نمی‌توان به صورت انفرادی یا توسط خانواده انجام داد. سپردن این کار به یک شرکت باربری مطمئن، می‌تواند کمک بسزایی به شما کند. شرکت اتوبار کیمیا، از صفر تا صد کارهای اسباب کشی را برای شما انجام می‌دهد. یکی از اهداف اتوبار کیمیا، ارائه خدمات ایمن و مطمئن برای انجام اثاث کشی است. با اتوبار کیمیا می‌توانید زمان و تاریخ اسباب کشی را رزرو کنید. تیم باربری در زمان تعیین شده، آماده خدمت‌رسانی به شما خواهد بود. برای سفارش وانت نیسان در تهران، شما می‌توانید به اپلیکیشن و وب اپلیکیشن اتوبار کیمیا مراجعه کنید. امیدواریم کار اسباب کشی خود را با سلامتی انجام دهید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 499 views بار دسته بندی : توصیه‌های اسباب کشی تاريخ : 29 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها