اتوبار کیمیا آشنایی با انواع ماشین های باربری و ویژگی های هر کدام - اتوبار کیمیا

برای جابجا کردن بار و وسایل سنگین و بزرگ، افراد به ماشین های باربری احتیاج دارند. در واقع در صورت عدم وجود انواع ماشین های باربری در سراسر کشور کسب و کارها و زندگی روزمره افراد با مشکل رو به رو می شود. انواع مختلف ماشین های باربری دارای ویژگی های متفاوتی از جمله ظرفیت بارگیری، نوع اتاق، روش تخلیه بار هستند.

در واقع تقسیم بندی خودروهای باربری با توجه به ویژگی های خاص هر کدام صورت می گیرد. بعد از کسب اطلاعات و شناخت انواع ماشین های باربری میتوانید جهت حمل بار خود با بارسان ۴۸۱۸ تماس بگیرید.

معرفی انواع ماشین های باربری

به طور کلی می توان انواع ماشین های باربری را براساس ظرفیت آن ها در چهار گروه ماشین باربری سبک، نیمه سبک، سنگین و نیمه سنگین تقسیم بندی کرد. علاوه بر ظرفیت بارگیری خودروهای باربری، اتاق های این نوع ماشین ها نیز با یکدیگر تفاوت چشمگیری دارند. بنابراین ماشین های باربری را می توان از نظر نوع اتاق در دسته بندی دیگری قرار داد.

ماشین های باربری اتاق دار کاربرد زیادی در کشور دارند و اغلب برای جابجایی مواد غذایی استفاده می شوند. حداقل ارتفاع اتاق این نوع ماشین های باربری ۱٫۵ متر است. ماشین های باربری لبه دار با لبه های ۸۰ سانتی متر، نوع دیگری از خودروهای باربری هستند. معمولا لبه های این ماشین ها مقاومت کافی و قابلیت باز و بسته شدن دارند.

از انواع ماشین های باربری تیغه دار معمولا برای جابجایی کانتینرها با ابعاد ۲۰ و ۴۰ فوت استفاده می شود. کامیون کفی نوع دیگری از ماشین باربری است و بخش بارکش آن دیواره یا اتاق ندارد. از کامیون کفی برای حمل سنگ، بارهای پالتی، خودروها و بارهای ترافیکی استفاده می شود. سایر انواع خودروهای باربری عبارتند از: کامیون مسقف، کامیون یخچال دار، کامیون تانکر، کامیون بونکر، کامیون کمپرسی و تریلی ترانزیت.

ماشین وانت

ساده ترین نوع ماشین باربری وانت ها هستند که در گروه ماشین های باربری سبک قرار می گیرند. کاربرد وانت ها برای حمل بارهای سبک در سطح شهر در نظر گرفته می شود. البته ظرفیت وانت های مختلف با هم متفاوت و به صورت زیر است:

نوع ماشین ظرفیت بارگیری
وانت پراید ۰٫۷ تن
وانت آریسان ۰٫۹ تن
وانت مزدا ۱ تن
وانت پیکان ۱٫۱ تن

وانت نیسان یکی دیگر از انواع ماشین های باربری است که نسبت به سایر وانت ها ظرفیت حمل بار بیشتری و شاسی و ساختار محکم تری دارد. با این حال وانت نیسان نیر یک نوع از ماشین های باربری سبک به حساب می آید. افراد اغلب از نیسان برای حمل محصولات باغی و زراعی، اثاثیه منزل، مبلمان و غیره استفاده می کنند.

افراد می توانند برای جابجا کردن بارهای سبک خود به بارسان ۴۸۱۸ مراجعه کنند. این شرکت اولین مرکز حمل بار سبک در تهران است.

ماشین خاور

ظرفیت حمل بار ماشین های باربری خاور کمی از وانت نیسان بیشتر است و در گروه ماشین های باربری نیمه سنگین قرار دارند. خاورها احتمال دارد به صورت مسقف، روباز یا مبلی در دسترس قرار بگیرند که ظرفیت هر کدام با هم متفاوت خواهد بود. در واقع خاور مسقف ۳ تن، خاور روباز ۴ تن و خاور مبلی نیز ۳ تن ظرفیت دارد.

خاورهای مسقف به عنوان یکی از انواع ماشین های باربری برای جابجایی اثاثیه منزل به شهرهای دیگر، خاورهای مبلی برای جابجایی انواع مبلمان، کمد و سایر کالاهای چوبی بزرگ و خاور روباز برای حمل بارهای سنگین بین شهرها مورد استفاده قرار می گیرند.

ماشین کامیونت

کامیونت ها از گروه ماشین های باربری نیمه سنگین به حساب می آیند. ظرفیت بارگیر کامیونت ها معمولا بین ۴ تا ۸٫۵ تن است. کامیونت ها معمولا برای حمل بارهای بین شهری استفاده می شوند. کامیونت های یخچال دار برای جابجا کردن محصولات لبنی و فرآورده های گوشتی مورد استفاده قرار می گیرند. در حالی که کامیونت های مسقف برای حمل اسباب و اثاثیه مناسب هستند.‌

ماشین کامیون تک محور

کامیون تک محور یکی دیگر از انواع ماشین های باربری است که در دسته ماشین‌ های باری سنگین قرار دارد. بنابراین افراد برای رانندگی با کامیون تک محور باید گواهینامه پایه یک دریافت کنند. ظرفیت کامیون های تک محور ۱۰ تن است. از آنها برای حمل بارهای صنعتی در مقیاس متوسط استفاده می شود.

ماشین کامیون جفت محور

کامیون جفت محور نیز همانند کامیون تک محور، نوعی ماشین باری سنگین محسوب می شود. با این تفاوت که ظرفیت حمل بار کامیون جفت محور ۱۵ تن خواهد بود. کاربرد کامیون های جفت محور برای حمل بارهای سنگین در مسافت های طولانی در نظر گرفته می شود.

ماشین تریلی

یکی دیگر از انواع ماشین های باربری تریلی ها هستند که گروه ماشین های باری سنگین قرار دارند. ظرفیت حمل بار تریلی ها بین ۱۵ تا ۲۲ تن متغیر است. البته برخی از انواع تریلی ها مانند کمرشکن های ۱۱ محور حتی تا ۵۵ تن نیز می توانند حمل کنند.

تریلی‌ کاربردی بسیار گسترده و متنوع دارد. تریلی های کفی معمولا برای حمل ماشین آلات سنگین و تجهیزات کارخانه ها و نیروگاه ها به کار می روند. تریلی های ترانزیت برای حمل بارهای ترانزیت مناسب هستند و بارگیری آن ها تحت استانداردهای بین المللی انجام می شود. در حالی که کاربرد تریلی های کمپرسی همانند کامیون ها است با این تفاوت که ظرفیت بیشتری را حمل می کنند.

ماشین بوژی

ماشین های باربری بوژی نوعی تریلی خاص هستند که ۱۰۰۰ چرخ دارند. در واقع نوع باری که این ماشین ها حمل می کنند، تعیین کننده تعداد محورهای بوژی خواهد بود. ظرفیت این نوع ماشین باربری تقریبا ۹۶ تن است و از آن برای حمل بارهای بسیار سنگین مانند تجهیزات سدها و نیروگاه ها استفاده می شود.

با وجود انواع ماشین های باربری، جابجایی و حمل و نقل بارها و وسایل به راحتی انجام می شود. دسته بندی ماشین های باربری مختلف با توجه به ظرفیت حمل بار، نوع اتاق و نحوه بارگیری آن صورت می گیرد. هر نوع ماشین باربری ویژگی های منحصر به فردی دارد و برای حمل بار خاصی مناسب است. اگر به ماشین های باربری نیاز دارید، این امکان وجود خواهد داشت تا از خدمات بارسان ۴۸۱۸ بهره مند شوید. این شرکت باربری، مرکزی معتبر در حوزه حمل بارهای سبک در تهران است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 506 views بار دسته بندی : باربری تاريخ : 25 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.