اتوبار کیمیا جک برقی چیست؟ - اتوبار کیمیا

کاربرد جک برقی

جک برقی چیست؟

از زمانی که انسان دانست برای حفظ امنیت خود و محل زندگی خود نیاز به چیزی دارد که مانع از ورود افراد غیر مجاز شود، درب را اختراع کرد.

از آن روز درب ها تغییراتی داشتند اما نه چندان تغییرات بنیادی. جسمی که از چوب یا آهن است و روی لولایی میچرخد و قفل دارد. با گذشت زمان و فاصله پیدا کردن درب خروجی از محل زندگی و خانه، کم کم نیاز به آیفون پدید آمد. تا بتوان از راه دور درب را باز کرد.

با به وجود مفاهیمی مثل پارکینگ و درب پارکینگ این سوال برای مخترعین پیش آمد که آیا هر بار باید از ماشین پیاده شد و درب را باز کرد؟ این گونه بود که جک برقی جای دست انسان را گرفت و درب را برایش باز کرد.

اساس کار این جک ها در کل ساده است. فرمانی به جک داده می شود. و جک با کشیدن خود ( مانند ماهیچه انسان ) درب را باز میکند و بالعکس. در واقع جک برقی نه تنها جای دست انسان بلکه مانند دست انسان نیز عمل می کند.

کاربرد جک برقی

حال که متوجه شدید جک برقی چیست؛ بهتر است از کاربرد آن نیز آگاهی داشته باشید. جک برقی یکی از انواع درب‌های اتوماتیک است که از محبوبیت بالایی نیز برخوردار است که خود نیز انواع مختلفی دارد.

کاربرد جک برقی بیشتر برای درب‌های پارکینگ‌ها، مغازه‌ها، فروشگاه‌ها و مجتمع‌های تجاری بزرگ است که هم امنیت بیشتری فراهم می‌کند و هم باعث رفاه می‌شود.

با به کار بردن جک‌های برقی، نتیجه‌‌هایی مانند تسریع کردن کارها، مصرف انرژی بهینه، بالا بودن امنیت و جایگزین کردن آن به جای نیروی انسانی را در بر دارد.

جک برقی

ساختار جک درب پارکینگ

جک های پارکینگی از دو بازو که بر روی درب نصب می شوند، تشکیل شده اند. همچنین دارای یک چراغ هشدار هستند که بر روی قسمتی از درب نصب می شوند که در تیررس دید باشند. هنگام باز و بسته شدن درب، این چراغ روشن می‌شود. این نوع جک ها دارای یک ریموت کنترل برای باز و بسته کردن درب های پارکینگ هستند.

مرکز کنترل جک برقی وظیفه تنظیمات زاویه باز و بسته شدن درب و سرعت آن را بر عهده دارد.برای حفظ امنیت بر روی درب ها یک چشمی نصب گردیده و عملکرد آن به این صورت است که در هنگام بسته شدن درب هرگونه جسم و خودرویی که از مقابل چشمی عبور کند درب باز می شود و از برخورد به آن جلوگیری می شود.

برخی از جک ها دارای تایمر هستند و سر یک زمان مشخص درب را می بندند.جنس چرخ دنده های به کار رفته در جک ها از نوع پلاستیکی و فولادی است.

برخی از نمونه های جک پارکینگی قابلیت این را دارند که سرعت باز و بسته کردن درب را کنترل می کنند تا از صدای به هم خوردن درب جلوگیری کنند.

 

انواع جک برقی

قیمت جک برقی با توجه به مدل و انواع مختلف آن تعیین می شود و هرکدام از آنها برای محیط های خاصی مورد استفاده قرار می گیرند.

همان گونه که اشاره کرده ایم با پیشرفت زندگی بشر و تکنولوژی نوع وسایل و تجهیزات برقی نیز تغییرات بسیاری داشته است و جک ها و درب های اتوماتیک نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

به عنوان مثال درب های پارکینگی که در ۱۰ یا ۲۰ سال پیش مورد استفاده قرار می گرفت، با درب ها و جک هایی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند، تفاوت های بسیاری داشته و به طور قطع تکنولوژی بر درب های نوین تاثیرت خاص خود را داشته است.

از جمله انواع جک های برقی می توان به موارد مهم زیر اشاره داشت:

 

·        جک های الکترومکانیکی:

جک های الکترومکانیکی همان جک های برقی هستند که در خانه های مسکونی و ویلاها مورد استفاده قرار می گیرند.

این نوع از جک ها به دلیل خصوصیات بسیار خاصی که دارند برای درب های واحد های مسکونی و کم تردد استفاده شده و بهتر است که برای مکان های پر رفت و آمد و شلوغ از آن ها استفاده نشود. در واقع این نوع از جک ها برای درب های سبک مناسب می باشد.

 

·        جک های هیدرولیکی:

دومین نوع جک برقی، جک های هیدرولیکی می باشند. باید اشاره شود که این نوع از جک ها در اماکن شلوغ و پر رفت و آمد مورد استفاده قرار گرفته و هم چنین برای درب های سنگین نیز بسیار مناسب می باشد.

 

·        جک های پنوماتیک:

یکی از قدیمی ترین جک هایی برای درب های اتوماتیک مورد استفاده قرار می گرفت، جک های پنوماتیک بود که البته امروزه نیز در برخی از درب های اتوماتیک هنوز از این جک استفاده می شود. لازم به ذکر است که این نوع جک ها دارای سیستم کنترل سرعت نیز می باشد.

جک برقی

سخن آخر

هرکدام از نوع‌های ذکر شده دارای ویژگی‌های مختلف و منحصربفردی هستند. شما با توجه به نکات و فاکتورهای حائز اهمیت در خرید جک برقی مانند توجه به میزان تردد که از مهم‌ترین فاکتورها است می‌توانید جک برقی مناسب برای درب را انتخاب و خریداری کنید.

شما می توانید این محصولات را از شرکت آیو ایران تهیه بفرمایید. این شرکت با داشتن سال ها سابقه در زمینه فروش انواع جک برقی، قفل برقی، آیفون تصویری و دیگر تجهیزات حفاظتی ساختمان این محصولات را همراه با گارانتی و خدمات پس از فروش به دست شما برساند

کافیست با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 260 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 15 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.