اتوبار کیمیا خلاقیت در اسباب کشی - اتوبار کیمیا

خلاقیت در اسباب کشی مزایای بسیار زیادی برای شما به همراه دارد از این مزایا می‌توانیم به کاهش نیاز به کارگر در حین اسباب کشی، کاهش زمان موردنیاز برای بسته‌بندی اسباب، کاهش نیاز به کارتن‌ها، کاهش هزینه و غیره اشاره کنیم. با ما همراه شوید تا به شما ایده‌های خلاقانه برای اسباب کشی بی‌دردسر ارائه بدهیم.

چگونه اسباب کشی خلاقانه ای داشته باشیم؟

اگر برای اسباب کشی پیشروتان نگران هستید و مدام از خود سؤال می‌کنید چگونه، از کجا و از چه زمانی شروع به کار کنم؟ باید بگویم که نگرانی شما بی‌دلیل است. زیرا فرایند اسباب‌کشی خیلی از افراد را سردرگم می‌کند و آن‌ها را از ایده‌پردازی دور می‌کند. اما شما با حفظ آرامش و چند خلاقیت در اسباب کشی آن را به‌آسانی پشت سر بگذارید. شاید به نظر عجیب باشد که بتوانید در مدت‌زمان بسیار کمی، راحت اسباب کشی کنید و بی‌دردسر به خانه جدیدتان نقل‌مکان کنید؛ اما برخی افراد با ترفندهای اسباب کشی خلاقانه، در این زمینه رکورد دارند و در کمتر از یک هفته جابه‌جا شده‌اند.

پس به شما توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید اثاث‌کشی خوبی داشته باشید و وسایلتان به‌هیچ‌عنوان آسیب نبیند، باید ترفندها و ایده‌های خلاقانه‌ای را به کار ببرید.

خلاقیت پیش از اسباب کشی

اگر از خلاقیت در اسباب کشی استفاده کنید قطعاً در زمان، انرژی و هزینه صرفه‌جویی خواهید کرد. پس اگر به دنبال ایده خلاقانه برای اسباب کشی هستید، این مطلب را تا انتها بخوانید.

به تعویق‌نینداختن کارها:

بهتر است بعد از اینکه زمان جابه‌جای مشخص شد، در اولین فرصت، کارها را شروع کنید. زیرا هرچه کارهایتان را به تعویق بیندازید، خودتان ضرر کرده‌اید.

چک‌لیست آماده کنید:

یک خلاقیت در اسباب کشی آماده‌کردن چک‌لیست است. برای این کار یک دفتر و قلم بردارید و هر چیزی را که باید جابه‌جا کنید و یا انجام دهید را در آن یادداشت کنید. زیرا احتمال دارد، به دلیل استرس امور جزئی را فراموش کنید.

از شر وسایل اضافی خلاص شوید:

اگر وسیله‌ای دارید که مدت زیادی از آن استفاده نکردید و در آینده نیز استفاده نمی‌کنید، باید از شر آن خلاص شوید. برای خلاص‌شدن از شر وسایل اضافی چند راه پیشرو دارید:

راه اول: آن را سطل‌آشغال بیندازید.

راه دوم: آن را بفروشید.

راه سوم: آن را به یک خیریه بدهید.

راه چهارم: اگر دوستان و آشنایانتان به آن وسیله علاقه و نیاز دارند به آن‌ها هدیه دهید.

شما با انتخاب هرکدام از این گزینه‌ها، از شر وسایل اضافی خلاص می‌شوید.

کارتن خالی:

شما برای جابه‌جایی به کارتن نیاز دارید و پیداکردن کارتن خالی نیز یک خلاقیت در اسباب کشی به‌حساب می‌آید. زیرا زمانی که برای خرید کارتن مراجعه کنید، احتمالاً متوجه قیمت بالا آن شوید. به همین دلیل بهتر است به دنبال کارتن رایگان باشید. پیشنهاد می‌کنیم برای جمع‌آوری کارتن رایگان به سوپری‌ها، میوه‌فروشی‌ها و غیره مراجعه کنید. البته نباید این کارتن‌ها دچار پارگی و آلودگی باشند، زیرا در این صورت ضرر آن‌ها بیشتر از منفعت آن‌ها است.

از دوستان و آشنایان کمک بگیرید:

از قدیم گفته‌اند یک‌دست صدا ندارد پس بهتر است برای انجام اسباب کشی از چند نفر کمک بگیرید. زیرا اگر این کار را به تنهای انجام دهید علاوه بر اینکه انرژی شما را می‌گیرد، شما را مضطرب و سردرگم نیز خواهد کرد.

برای بسته‌بندی کارگر استخدام کنید:

اگر نمی‌توانید از دوست و آشنا خود برای بسته‌بندی و حمل‌ونقل اثاثیه کمک بگیرید، این کار را به کارگر بسپارید. البته پیش از هماهنگی با کارگر حتماً از ماهر بودن آن اطمینان حاصل کنید.

پذیرایی از دستیارتان

یک خلاقیت در اسباب کشی پذیرایی از دستیار است. برای اسباب‌کشی چه کارگر استخدام کردید، چه از دوستان خود کمک گرفتید، پذیرایی از آن‌ها را فراموش نکنید. زیرا فرایند اسباب‌کشی طولانی است و با نخوردن آشامیدنی و غذا قطعاً انرژی افراد پایین می‌آید. کاهش انرژی افراد باعث اتلاف وقت، هزینه و سرعت عمل می‌شود؛ بنابراین پیش از اسباب‌کشی حتماً چند شیشه آب، فلاسک چایی و مقداری غذا آماده کنید.

هماهنگی با ماشین حمل‌ونقل

شما برای جابه‌جایی اثاثیه خود، به یک ماشین حمل‌ونقل نیاز دارید. برای این کار دوراه دارید:

راه اول: می‌توانید با تحقیق از دوست و آشناها یک راننده پیدا کنید و برای جابه‌جایی اثاثیه با او هماهنگ کنید. اما ممکن است راننده مهارت حمل‌ونقل اثاثیه را نداشته باشد و یا حتی ماشین او استاندارد نباشد.

راه دوم:

شما می‌توانید اسباب‌کشی خانه را به شرکت‌ها بسپارید. رانندگان در این شرکت‌ها از مهارت بالا برخوردار و ماشین‌ها نیز استاندارد هستند. پس به شما توصیه می‌کنیم در صورت تمایل از اسباب کشی مشهد با آچاره استفاده کنید.

خلاقیت در حین بسته‌بندی

خلاقیت در اسباب‌کشی برای بسته‌بندی اثاثیه نیز لازم است. در ادامه شما را با چند ایده خلاقانه آشنا خواهیم کرد.

استفاده از برچسب:

یک خلاقیت در اسباب کشی استفاده از برچسب است. حتماً از برچسب در حین بسته‌بندی استفاده کنید و برای هر جعبه و کارتنی یک برچسب بزنید. روی برچسب محتویات داخل آن را یادداشت کنید. با این کار در حین آنباکس و چیدن وسیله‌ها سردرگمی به سراغ شما نمی‌آیند.

بسته‌بندی وسایل ضروری:

وسایلی که آخرین لحظه در خانه قدیمی و در ساعات اول در خانه جدید استفاده می‌شوند وسایل ضروری به‌حساب می‌آیند. از این وسایل می‌توانیم به چند ظرف، لباس راحتی، چسب‌زخم، شارژر و غیره اشاره کنیم. بهتر است این وسایل را در آخرین مرحله بسته‌بندی کنید و تا آخرین مرحله اسباب کشی جلو چشمتان باشند.

بسته‌بندی مواد غذایی

یک خلاقیت در اسباب کشی بسته‌بندی مواد غذایی است. مواد غذایی مانند خشکبار را در مراحل اول بسته‌بندی کنید، اما موادی که فاسد می‌شوند را آخرین مرحله از یخچال خارج و بلافاصله پس از نصب یخچال در خانه جدید، درون آن قرار دهید.

بسته‌بندی محتویات درون کشوها:

می‌توانید محتویات درون کشوها را خالی نکنید و فقط روی آن‌ها را بپوشانید. پس از مستقر شدن در خانه جدید، روی وسایل را بردارید و سپس کشوها را نصب کنید.

جمع‌آوری لباس‌ها:

برای جمع‌کردن لباس‌ها به صورتی که چروک و خراب نشوند سه‌راه عالی وجود دارد.

راه‌ اول: استفاده از باکس لباس است.

راه دوم: از کاور لباس استفاده کنید، به‌ویژه برای لباس‌های مجلسی، کت‌وشلوار و غیره.

راه سوم: اگر تعداد لباس‌ها زیاد است، می‌توانید از پلاستیک‌های بزرگ نانوایی‌ها استفاده کنید. برای این کار باید لباس‌های روی چوب‌لباسی را درون پلاستیک بگذارید و سر آن را گره بزنید.

استفاده از پلاستیک زیپ‌دار:

یک خلاقیت در اسباب کشی استفاده از پلاستیک زیپ‌دار است. یکی از بهترین موارد برای بسته‌بندی اکسسوری‌ها و ابزار کوچک که احتمال گم‌شدن آن‌ها زیاد است، استفاده از پاکت پلاستیکی زیپ‌دار است.

بسته‌بندی چاقوها:

برای بسته‌بندی چاقوها از کیسه و قوطی استفاده کنید و چاقوها را با چسب به هم بچسبانید، یا یک‌تکه کارتن را روی قسمت تیز چاقوها بگذارید تا خطر بریدگی و تیزی چاقوها به حداقل برسانید.

بسته‌بندی ظروف شکستنی:

خلاقیت در اسباب کشی شامل بسته‌بندی ظروف پلاستیکی نیز می‌شود. برای بسته‌بندی بشقاب و ظروف شکستنی، می‌توانید بین آن‌ها کاغذباطله، فوم، یا نایلون حباب‌دار بگذارید و حتماً آن‌ها را داخل کارتن به‌صورت عمودی بچینید. زیرا فشار کمتری به ظروف وارد می‌شود و احتمال شکستن آن‌ها را به صفر می‌برد. همچنین حتماً روی کارتن قید کنید “شکستنی است”.

همچنین لازم به ذکر است که آچاره یکی بهترین شرکت خدماتی در کشور، دارای بیش از ۳۰۰ سرویس در شهر مشهد است، پیشنهاد می‌کنیم علاوه بر اسباب کشی مشهد از دیگر خدمات آچاره در مشهد نیز استفاده کنید.

سخن پایانی

خلاقیت می‌تواند در هر زمینه کار را راحت‌تر کند حتی در فرایند اسباب کشی، ما در این مطلب شما را با خلاقیت در اسباب کشی آشنا کردیم. امیدواریم خواندن مطلب به شما در  اسباب کشی کمک کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 491 views بار دسته بندی : توصیه‌های اسباب کشی تاريخ : 7 اکتبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها