اتوبار کیمیا نحوه بسته بندی فرش برای اسباب کشی | چگونه از تا خوردن فرش جلوگیری کنیم - اتوبار کیمیا

بسته بندی و جابجایی بعضی از وسایل خانگی همیشه دشوارتر از سایر موارد خواهد بود. به عنوان مثال، بسته بندی فرش‌‌ برای اسباب کشی، شما نمی‌توانید آنها را در جعبه‌های مقوایی بسته بندی کنید، می‌توانید؟ همچنین نباید فرش‌ها را هر طور که دوست دارید لوله کنید و آنها را در پشت کامیون اسباب کشی پرتاب کنید.

هنگام بسته بندی فرش برای اسباب کشی، تنها باید مراحل بسته بندی مناسب را رعایت کنید تا مطمئن شوید که آنها در شرایط بکر به خانه جدید برسند. انجام درست این کار به خصوص برای فرش‌های بسیار گران قیمت و فرش‌های دستبافت با ارزش و با کیفیت بالا، در اسباب کشی بسیار مهم است.

بسته بندی فرش

در ادامه بهترین راه برای بسته بندی فرش‌ هنگام اسباب کشی را بیاموزید – هم فرش‌های ارزان قیمت معمولی و هم فرش‌های فوق العاده گران قیمت دستبافت را می‌توانید از این روش برای اسباب کشی آماده کنید.

بسته بندی فرش‌‌

نحوه بسته بندی فرش برای اسباب کشی: فرش‌های کوچک

اول از همه، بیایید جزئیات کامل نحوه بسته بندی فرش‌ها در هنگام اسباب کشی را توضیح دهیم – انواع فرش‌های بسیار ارزان قیمت که معمولاً در بیشتر خانه‌ها وجود دارد.

خبر خوب این است که بسته بندی و جابجایی فرش‌های کوچک بسیار راحت‌تر از انواع بزرگ و گران قیمت آن است – شما می‌توانید آن فرش‌ها را خودتان ببندید و فقط به بعضی از وسایل اولیه بسته بندی از قبیل کاغذ بسته بندی، نوار چسب بسته بندی و ریسمان و یا طناب نیاز دارید.

خبر بد؟ ممکن است تصمیم بگیرید که برای بسته بندی و جابجایی برخی از فرش‌های ارزان خود هزینه کنید که این سخت است. از این گذشته، باید در نظر داشته باشید که جابجایی فرش‌ها به خانه‌ای دیگر بسیار گران‌تر از این است که آنها را بفروشید و یک فرش جدید پس از اسباب کشی خریداری کنید.

در اینجا نحوه بسته بندی فرش برای اسباب کشی آورده شده است:

  • ابتدا تصمیم بگیرید که آیا فرش‌های شما ارزش وقت، پول و تلاش برای بسته بندی و انتقال به خانه جدید را دارند. در اینجا چند سوال برای کمک به شما در تصمیم گیری در مورد سرنوشت فرش‌های شما وجود دارد: آیا آنها نسبتاً جدید هستند؟ کیفیت آنها در چه حدی است: بالا، پایین، واقعاً پایین؟ آیا آنها فرسوده، رنگ و رو رفته هستند یا پاره شده‌اند؟ در وهله اول چقدر برای آنها هزینه کردید؟ آیا آنها را دوست دارید؟ آیا آنها برای شما ارزش مادی و معنوی دارند؟
  • قبل از بسته بندی، فرش را تمیز کنید زیرا مطمئنا نمی‌خواهید گرد و غبار، خاک، موها، بوی بد و انواع کثیفی‌های ناخواسته انباشته شده را به خانه یا آپارتمان جدید منتقل کنید. از این مرحله صرف‌نظر نکنید، به خصوص وقتی سگ، گربه یا پرنده‌ای به عنوان حیوان خانگی دارید. بنابراین، فرش‌های خانه را از کثیفی کاملاً خالی کنید، در صورت امکان، فرش‌ها را چند ساعت در آفتاب بگذارید. اگر به نظر می‌رسد که یکی از فرش‌ها به‌طور جدی رنگ و رو رفته است و یا کهنه شده است، اما هنوز تمایل به صرف‌نظر کردن از آن را ندارید، می‌توانید قبل از بسته بندی و جابجایی آن را به صورت حرفه‌ای تمیز کنید.
  • فرش را وارونه کنید. شما باید این کار را هنگامی انجام دهید که می‌خواهید فرش را برای حمل و نقل بپیچانید. این جزئیات مهمی است که باید در نظر داشته باشید تا از آسیب به فرش‌های بزرگ و کوچک خود جلوگیری کنید. اگر تصمیم به نادیده گرفتن این مرحله گرفته و فرش خود را با الیافی که روبروی شما قرار دارد، بپیچید، فشار بیشتری را به پشت و روکش فرش وارد خواهید کرد یا حتی آن را می‌شکنید زیرا اکثر فرش‌های ارزان قیمت دارای پشتی‌های سفت هستند.
  • خواب فرش را مشخص کنید. فرش‌ها به شکلی تولید می‌شوند که دارای خواب هستند. برای بسته بندی صحیح فرش‌ها، باید خواب آنها را تعیین کنید. این کار را با کشیدن کف دست خود روی سطح آن می‌توانید تشخیص دهید – هنگام حرکت دست روی فرش و احساس صاف بودن آن هنگام حرکت به سمت دیگر می‌توان خواب فرش را پیدا کرد.
  • سطح قالیچه را خواب فرش بچرخانید. این مرحله در مورد یادگیری چگونگی لوله کردن فرش برای اسباب کشی است. بنابراین، به آرامی و با دقت چرخش آن را شروع کنید تا یک استوانه محکم تشکیل شود. قالیچه‌های خود را به طور مستقیم خم کنید – اگر احساس می‌کنید حرکت شما به سمت چپ یا راست منحرف می‌شود، کمی به عقب برگردید و آن را صاف کنید. در نهایت، یک رول فرش خوب و محکم برای اسباب کشی خواهید داشت.
  • فرش لوله شده را با استفاده از یک قطعه طناب یا ریسمان در هر دو قسمت انتهایی محکم کنید. این کار را برای این انجام می‌دهید تا در زمان جابجایی و قرار گرفتن در کامیون و تا رسیدن به مقصد فرش باز نشود. همچنین به شما توصیه می‌کنیم از نوار چسب بسته بندی استفاده کنید تا فرش خود را ببندید تا از آسیب دیدن آن جلوگیری کنید.
  • فرش‌های لوله شده خود را با استفاده از چند ورق کاغذ سخت بسته بندی بطور کامل بپوشانید و سپس روی آن را نوار چسب بزنید. اگر نوع خاصی از این کاغذ بسته بندی را ندارید، می‌توانید از کاغذ بسته بندی نرم و معمولی سفید استفاده کنید، اما برای ارائه همان سطح محافظ، باید از ورق‌های بیشتری استفاده کنید. می‌توانید کاغذ بسته بندی را از اتوبار کیمیا تهیه کنید و یا اینکه خدمات بسته بندی اتوبار کیمیا را به طور کامل از طریق اپلیکیشن اتوبار کیمیا یا وب‌سایت آن درخواست کنید و با خیال راحت کار را به آنها بسپارید.
  • برای بسته بندی فرش‌ها برای حمل و نقل، فقط از کاغذ استفاده کنید. فرش خود را با پلاستیک نپوشانید زیرا مواد پلاستیکی ضخیم مانع از رسیدن اکسیژن به الیاف فرش می‌شوند و ممکن است باعث ایجاد رطوبت شوند و محیط مناسبی برای ایجاد و رشد قارچ و کپک ایجاد می‌کنند.

نحوه بسته بندی فرش‌های بزرگ دستبافت برای اسباب کشی

اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که فرش‌های بسیار بزرگ و بسیار گران قیمت دستبافت دارید، پس دیگر نیازی به فکر کردن در مورد فروش آنها و خرید فرش جدید برای خانه جدید ندارید. بطور کلی، فرش‌های دستباف به عنوان ثروت برای شما به شمار می‌آیند و معمولاً تحت هر شرایطی خیلی ارزشمند هستند که آنها را نگه دارید، بنابراین بهتر است نحوه بسته بندی آنها برای اسباب کشی را یاد بگیرید.

فرش لوله شده

در زیر بهترین راه برای بسته بندی فرش‌های دستبافت ایرانی را خواهید دید. نکته مهمی که باید هنگام بسته بندی فرش‌های بزرگ دستبافت به خاطر بسپارید این است که آنها مانند فرش‌های کوچک ارزان قیمت نباید لوله شوند – بلکه فرش‌های با ارزش و گران قیمت دستبافت به روش خاصی جمع می‌شوند که باعث می‌شود آنها بسیار کوچک‌تر شوند و جمع و جورتر و مطمئناً ایمن‌تر به خانه جدید منتقل شوند.

در اینجا نحوه بسته بندی فرش دستبافت برای حرکت آورده شده است:

  • قبل از بسته بندی، فرش‌های دستبافت را با دقت تمیز کنید تا از ورود گرد و غبار، خاک و بوی ناخواسته به خانه جدید جلوگیری کنید. اگر فرش بزرگ دارای لکه‌های کثیفی است، احتمالاً باید برای تمیز کردن آن از شرکت‌های حرفه‌ای در زمینه فرش دستبافت کمک بگیرید.
  • فرش را به صورت وارونه برگردانید تا الیاف با کف زمین روبرو شوند. با توجه وزن زیاد فرش دستبافت، بهتر است این کار را با کمک یار کمکی انجام دهید – اتوبار کیمیا می‌تواند در این مرحله به عنوان یار کمکی عمل کند. کارگر حمل بار می‌تواند بهترین گزینه برای جابجا کردن و حتی پیچیدن فرش دستبافت باشد.
  • اهمیت این مرحله را دست کم نگیرید – حمل فرش‌های بزرگ به خانه دیگر شوخی نیست، به خصوص وقتی که فرش‌های دستبافت به شدت گران نیز داشته باشید.
  • فرش‌ها را به سه قسمت از طول تقسیم کنید. این مرحله در مورد چگونگی چینش فرش دستبافت بسیار مهم است، بنابراین توجه جدی داشته باشید. یک گوشه فرش را بگیرید و آن را به سمت مرکز تا رسیدن به خط طولی مرکزی خیالی فرش بزرگ خود، تا کنید. لازم نیست که آن را به طور کامل اندازه گیری کنید، فقط آن را تقریبی اندازه گیری کنید. پس از آن، انتهای دیگر را بگیرید و آن را روی قسمت خم شده قرار دهید.
  • هنگامی که در مورد چگونگی بسته بندی یک فرش کوچک برای اسباب کشی صحبت کردیم، جهات خواب فرش را توضیح دادیم. برای انجام این کار، دست خود را روی سطح فرش بکشید و ببینید کدام جهت احساس صاف بودن (جهت خواب) و کدام جهت احساس مقاومت (جهات مخالف خواب) را می‌دهد. این یک قدم مهم است زیرا باید قالیچه را در برابر جهت خواب فرش تا و سپس رول کنید.
  • فرش دستبافت را از انتهای آن جمع کنید. برای این کار کفش خود را در بیاورید و روی قالیچه بروید، با دستان خود آن را بگیرید و با قدم زدن به عقب، فرش را به سمت خود ببندید. باز هم، این کار را در جهت مخالف خواب فرش انجام دهید تا فرش‌های گران قیمت خود را از آسیب محفوظ نگه دارید.
  • بسته بندی فرش را با تکمیل بخش تا کردن تکمیل کنید. بهترین کار در استفاده از این روش ویژه فرش این است که فشار زیادی به هسته (پایه و اساس) آن وارد نکنید.
  • برای مطمئن شدن از محکم بودن فرش آن را با طناب در دو قسمت ببندید. طناب‌ها را برای جلوگیری از باز شدن فرش خیلی محکم ببندید. در پایان، فرش شما آماده است تا با خیال راحت و راحت‌تر به خانه جدید منتقل شود.
  • فرش را با کاغذ بسته بندی بپوشانید تا در حین اسباب کشی کثیف نشود. این مرحله بسته بندی نهایی می تواند شما را از مشکلات پس از اسباب کشی نجات دهد.

بسته بندی فرش برای اسباب کشی کار پیچیده‌ای نیست، بنابراین حتی اگر کسی برای کمک ندارید باید بتوانید بدون هیچ مشکل اساسی این کار را انجام دهید. همان‌طور که مشاهده می‌کنید بین بسته بندی و جابجایی یک فرش کوچک ارزان قیمت و بسته بندی و انتقال یک فرش دستبافت با ارزش و بسیار گران به یک خانه دیگر تفاوت اساسی وجود دارد.

بسته بندی فرش

با وجود تفاوت در هر دو روش بسته بندی، آخرین چیزی که شما می‌خواهید این است که فرش‌های شما هیچ‌گونه خسارتی نبینند. بنابراین، اگر از مهارت‌های لازم برای بسته بندی فرش‌های خود برای جابجایی ایمن‌ترین را ندارید، از خدمات حرفه‌ای بسته بندی استفاده کنید. کارگرهای بسته بندی اتوبار کیمیا بهترین خدمات را به صورت حرفه‌ای ارائه می‌دهند. اتوبار کیمیا برای بسته بندی و جابجایی فرش‌های شما در کنار شما خواهند بود.

بیشتر بخوانید:

نحوه بسته بندی ظروف شکستنی

نحوه بسته بندی لوازم گرانبها

نحوه بسته بندی پیانو

نحوه بسته بندی تلویزیون

نحوه بسته بندی جواهرات

انتخاب مبلمانی شیک و جذاب برای منزل

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 654 views بار دسته بندی : ترفندهای بسته بندی تاريخ : 30 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.